صفحه اصلی / سیاست داخلی / هشدار ظریف به آمریکا

هشدار ظریف به آمریکا

دانستنی آنلاین:وزیر خارجه ایران هشدار داد چنانچه راهی برای مقابله با آمریکا پیدا نکنیم، برجام تنها چیزی نخواهد بود که ضرر می‌بیند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد جواد ظریف در مصاحبه با «روسیه ۲۴» تاکید کرد اقدامات واشنگتن درقبال برجامضربه‌ای به قوانین بین‌الملل تلقی می‌شود و چنانچه این توافق حفظ نشود، برجام تنها چیزی نیست که از دست می‌رود.

 وی در این باره افزود: اقدامات آمریکا فقط ضربه به برجام نیست بله ضربه به کل چارچوب قوانین بین‌المللی است. به همین دلیل است که اگر راهی برای مقابله با آمریکا پیدا نکنیم؛ فقط برجام نیست که از دست می‌رود. برای همین است که در باب این موضوع با روسیه اشتراک نظر داریم.

ظریف در سفری که دیروز به مسکو داشت، اجرای کامل برجام از سوی ایران را به پیشرفت مذاکره درباره اجرای تعهدات برجامی اروپایی‌ها مشروط کرده بود.

وی همچنین گفت: نقش روسیه به عنوان یکی از اعضای باقی‌مانده در برجام برای حفظ و تداوم آن بسیار ارزشمند است و ما نقش روسیه و چین را با نقش سایر اعضای باقی‌مانده در برجام یکسان نمی بینیم، به این دلیل که روسیه و چین شرکای نزدیک جمهوری اسلامی ایران از دوران قبل از برجام به حساب می آیند و تا به امروز هم علی‌رغم فشارهای ایالات متحده روابط خود را با ایران حفظ کرده‌اند.

این مطالب را نیز ببینید!

همکاری های علمی و فرهنگی ایران و عراق بررسی شد

همکاری های علمی و فرهنگی بین تهران و بغداد در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.