صفحه اصلی / استانها / وجود اراده قوی برای رعایت قانون‌مداری و امانت‌داری در انتخابات

وجود اراده قوی برای رعایت قانون‌مداری و امانت‌داری در انتخابات

فرماندار اهواز

ایسنا/خوزستان فرماندار اهواز با اشاره به وجود اراده قوی برای رعایت قانون‌مداری و امانت داری در انتخابات در اهواز، از آغاز ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا (۱۰ آذرماه) خبر داد.

جمال عالمی‌نیسی در نشست خبری امروز (۹ آذرماه) که در خصوص آغاز ثبت نام داوطلبین برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و انتخابات مجلس، اهمیت مجلس شورای اسلامی و انتخابات هویدا است.

وی افزود: در فرمانداری اهواز مدتی است به دنبال ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری انتخابات سالم و بدون هیچ‌گونه تمایلات هستیم و در تلاش هستیم امانتدار خوبی در اجرای این وظیفه باشیم تا با همکاری هیات نظارت شهرستان و استان، انتخابات را به نحو خوب و سالم برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار اهواز گفت: پنجشنبه هفته گذشته مانور ثبت نام و اجرای انتخابات در سراسر کشور برگزار و وضعیت سامانه و چگونگی ثبت نام داوطلبان بررسی شد تا برای انجام ثبت نام الکترونیکی داوطلبین و اعلام نتایج انتخابات مشکلی وجود نداشته باشد.

عالمی نیسی با بیان اینکه اجرای این مانور باعث شد نواقص و مشکلات مشخص و رفع شود، تصریح کرد: راس ساعت ۸ فردا (۱۰ آذرماه) ثبت نام داوطلبین آغاز می شود و تا ساعت ۱۸ روز شنبه (۱۶ آذرماه) ادامه دارد. دواطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا سامانه راس ساعت مقرر از دسترس خارج خواهد شد.

فرماندار اهواز عنوان کرد: مکان مناسبی با وجود ۱۵ کاربر جهت ثبت نام ایجاد شده است تا ثبت‌نام با سهولت انجام شود. همچنین اتاقی برای استقرار اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های کارون، باوی و حمیدیه به عنوان حوزه های فرعی و اهواز به عنوان حوزه اصلی در نظر گرفته شده‌اند. هماهنگی های لازم جهت تامین امنیت انتخابات در چهار شهرستان را خواهیم داشت. همچنین در اهواز بسته امنیتی خود را بسته و جای نگرانی وجود ندارد و انتخابات با امنیت خوبی برگزار خواهد شد.

عالمی نیسی با اشاره به شعب اخذ رای در دوره قبلی انتخابات، بیان کرد: در دوره قبل ۴۷۶ شعبه اخذ رای در اهواز وجود داشت که می توان گفت یک ششم شعب اخذ رای کل استان خوزستان در اهواز بودند که از این تعداد ۴۰۲ شعبه ثابت و ۷۴ شعبه سیار بودند. همچنین ۴۰۴ شعبه، شهری و ۷۲ حوزه روستایی بودند.

وی با بیان اینکه اهواز آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد، گفت: اخذ رای به صورت دستی انجام می شود اما بخشی از انتخابات شامل استعلام ها و تشخیص هویت اشخاص و جلوگیری از تخلفات تکرار رای و خرید و فروش رای به صورت الکترونیکی انجام می شود.

فرماندار اهواز با اشاره به برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت بانوان برای برگزاری انتخابات، عنوان کرد: در ترکیب هیات اجرایی از بانوان نیز استفاده خواهد شد.

عالمی نیسی خاطرنشان کرد: برای ثبت نام تنها داوطلب وارد فرمانداری می‌شود و کسی غیر از داوطلب حق ورود به فرمانداری را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: انتخابات مهندسی شده نخواهیم داشت و انتخاباتی کاملاً شفاف و سالم برگزار می شود؛ وجود اراده قوی برای رعایت قانون‌مداری و امانت داری، از اصول اجرایی انتخابات در اهواز است.

فرماندار اهواز تاکید کرد: هیات نظارت از فردا، یکشنبه همزمان با آغاز ثبت‌نام داوطلبین، نظارت خود را آغاز خواهد کرد و در صورت بروز تخلف، با متخلفین برخورد خواهد شد.

عالمی نیسی با اشاره به برنامه ریزی جهت تبلیغات مناسب و جلوگیری از چسباندن تصاویر این افراد در خیابان ها، بیان کرد: مذاکرات اولیه با شهرداری اهواز جهت پیش بینی محل خاص برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس را انجام داده ایم که اگر این کار انجام شود از بی‌نظمی‌ها جلوگیری خواهد شد. همچنین زمانی که این افراد می خواهند تبلیغات خود را آغاز کنند، تذکرات لازم به آن‌ها داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال آسیب شناسی انتخابات دوره قبل هستیم، عنوان کرد: در بحث تعرفه ها نیز در حال بازنگری شعب هستیم تا در شعب شلوغ، پیش بینی های لازم انجام شود.

فرماندار اهواز تصریح کرد: طبق قانون جدید فردی که ۲۰ درصد آرای صحیح را به دست بیاورد، می تواند به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

عالمی نیسی بیان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که فضاهای ایجاد تخلف ایجاد نشود و به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین شائبه ای در عملکرد ما وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای شفاف سازی انتخابات در برنامه داریم تا نامزدهای انتخابات بتوانند در فرمانداری حضور یابند و بر روند انتخابات نظارت کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اهواز ادامه داد: بازنگری در بدنه فرمانداری اهواز شده است تا مطمئن شویم انتخابات سالم برگزار می شود. بررسی به این گونه بوده که در تقسیم مسئولیت به افرادی که اعتماد بیشتری داریم، مسئولیت دهیم و همچنین افرادی که در گذشته تخلفاتی داشتند یا مورد شائبه بودند، بررسی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در هیات اجرایی از افراد مورد اطمینان، مومن و متعهد استفاده شده است زیرا نظارت بر روند انتخابات بر عهده هیات اجرایی است.

وی عنوان کرد: از مدیران ۲۹ منطقه اهواز، معاونین و مسئولین فناوری آن‌ها در مدیریت انتخابات کمک گرفته ایم تا رای مردم با امانت داری وارد صندوق های اخذ رای شود.

عالمی نیسی بیان کرد: یک نفر از فرمانداری و از هیات نظارت و همچنین هیات بازرسین، ناظرینی در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت.

عالمی نیسی با اشاره نا آرامی های اخیر شهرستان اهواز در پی اعلام نرخ جدید بنزین، بیان کرد: کسانی که این آشوب ها را به وجود آوردند جدای از مردم بودند و مشخص بود که از قبل برای ایجاد یک فضای خاص و ایجاد مشکلات و ناامنی برنامه ریزی شده بود و به بهانه بنزین به تخریب اموال عمومی و همچنین حمله مسلحانه به نهادهای عمومی اقدام کردند.

وی تصریح کرد: یقین می‌دانم مردم منافع کلان نظام را در نظر گرفته و می دانند که به نوعی سرنوشت کشور به سرنوشت مجلس وابسته است و مشارکت خوبی در انتخابات پیش رو خواهند داشت. بیشترین مشارکت مردم در انتخابات از مراکز حاشیه نشین و کمترین مشارکت از مناطق برخوردار است و این نشان می دهد که نظام متعلق به این مردم است و مردم به این نظام وابسته بوده و در انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آتش‌نشانی جان ۹۰۰ همدانی را نجات داد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در هشت ماهه نخست امسال، ۹۲۹ نفر از شهروندان را طی ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امدادونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.