صفحه اصلی / سیاست داخلی / اتصال دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگ

اتصال دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگ

دانستنی آنلاین:سخنگوی فراکسیون مستقلان جزئیات جلسه مشترک اعضای این فراکسیون با وزیر علوم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست امروز یکشنبه (چهاردهم مهر) فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات میهمان جلسه امروز فراکسیون مستقلان ولایی مجلس بود.

 وی افزود: وزیر علوم در این جلسه اظهار داشت پارک‌های فناوری و مراکز رشد می‌توانند در تولید علم نقش موثری داشته باشد و بر برنامه‌های وزارتخانه برای توسعه و افزایش پارک‌های فناوری را برای نمایندگان تشریح کردند. غلامی همچنین در مورد فرزندان هیئت علمی نیز گفت که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید اصلاح شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلان با اشاره به اظهارات نمایندگان درباره عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز‌های جامعه گفت: این موضوع مطرح شد که گرایش‌های دانشجویان بیشتر به سمت پزشکی و تجربی است که لازم است تا روند اصلاح شود تا دانشجویان به سایر رشته‌ها که مورد نیاز جامه است گرایش یابند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه وزیر علوم برنامه این وزارتخانه برای تجمیع و ادغام دانشگاه‌ها را برای اعضای فراکسیون مطرح کرد، بیان داشت: غلامی در جلسه مذکور گفت، قرار است دانشگاه‌های کوچک از نظر مدیریتی به دانشگاه‌های بزرگ متصل شوند تا از امکانات و کیفیت علمی آن برخوردار شوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در این جلسه درباره موضوع کیفیت فضای آموزش در دانشگاه‌ها نیز بحث تبادل نظر شد، گفت: نمایندگان نسبت به پایین بودن کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها و همچنین جایگزین شدن مدرک گرایی به جای کیفیت گلایمند بودند که وزیر قول افزایش ارتقاع کفیت آموزش را دادو برنامه‌های خود در این زمینه را برای اعضای فراکسیون تشریح کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

همکاری های علمی و فرهنگی ایران و عراق بررسی شد

همکاری های علمی و فرهنگی بین تهران و بغداد در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.