صفحه اصلی / جهان / پاسخ اردوغان به منتقدان توافق دریایی میان ترکیه و لیبی

پاسخ اردوغان به منتقدان توافق دریایی میان ترکیه و لیبی

اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه برای اولین بار به منتقدان توافق دریایی میان این کشور و لیبی پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به منتقدان توافق دریایی ترکیه و لیبی گفت: ما هرگز کشتی‌هایمان را از شرق دریای مدیترانه به خاطر انتقاد آن‌ها خارج نخواهیم کرد و توافق با لیبی را اجرایی می‌کنیم.

وی گفت: اقدامات ما در شرق دریای مدیترانه هرگز به نزاع و خونریزی منجر نخواهد شد بلکه صلح و امنیت را به ارمغان خواهد آورد.

اردوغان درباره اعتراضات مصر، قبرس و یونان به توافق اخیر با دولت توافق ملی لیبی گفت: بعد از اینکه پارلمان این توافق را تصویب کند ما اجرایی کردن آن را شروع می‌کنیم.

دولت ترکیه پنجشنبه از امضای توافق دریایی و قرارداد دیگری درباره توسعه همکاری‌های امنیتی و نظامی با لیبی خبر داد، اما درباره جزئیات توافق و محل دقیق مرزهای دریایی دو کشور اطلاعاتی نداد.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آزمایش موشکی هند در بحبوحه تنش با پاکستان بر سر کشمیر

هند و پاکستان در هفته‌های گذشته و در بحبوحه تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر چندین آزمایش موشکی انجام داده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند روز شنبه به صورت موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک میان برد به نام Agni-III با بردی بیش از ۱۸۶۲ مایل را آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند زیر نظر وزارت دفاع این کشور ساخته شده و از ۲۰۱۱ عملیاتی است. دانشمندان دفاعی هند یکسری آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی انجام داده‌اند در حالیکه ارتش پاکستان هم یکسری آزمایش‌های موشکی انجام داده است که شامل موشک شاهین ۱ و موشک‌های بالستیک سطح به هوا است. منابع دفاعی نیز تایید کرده‌اند که ارتش هند قرار است موشک‌های بالستیک نصب شده روی زیر دریایی موسوم به K۴ را اواسط دسامبر سال جاری میلادی آزمایش کند. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.