صفحه اصلی / ورزشی / پنالتی کابوس فرانسوی‌ها؟

پنالتی کابوس فرانسوی‌ها؟

امشب قهرمان جام جهانی مشخص خواهد شد و آرژانتین و فرانسه هر دو به دنبال ستاره سوم هستند.

به گزارش دانستنی نیوز امشب در ورزشگاه لوسیل قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ از بین آرژانتین و فرانسه مشخص خواهد شد. احتمال تعیین قهرمان در ضربات پنالتی هم وجود دارد و اگر کمی در تاریخ دقیق شویم، این دقیقا همان اتفاقی است که فرانسه خیلی تمایل به تکرار آن ندارد.

این بیست و دومین فینال تاریخ جام جهانی است و تا کنون فقط دو بار قهرمان این جام از طریق ضربات پنالتی مشخص شده است. اولین مورد را در سال ۱۹۹۴ در امریکا شاهد بودیم؛ جایی که برزیل و ایتالیا برای تساوی بدون گل برای تعیین برنده در ضربات پنالتی به رقابت پرداختند. شاگردان پریرا با گل های روماریو، برانکو و دونگا ۳-۲ از سد ایتالیا گذشته و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

دومین فینالی که برنده آن از طریق ضربات پنالتی مشخص شد به سال ۲۰۰۶ مربوط می شود. فرانسه در آن سال به فینال راه یافت و برای کسب مقام قهرمانی به مصاف ایتالیا رفت. بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا در شبی که زیزو اخراج شده بود، قهرمان با حداکثر استرس تعیین شود. در این ضربات، شاگردان لیپی موفق شدند ۵-۳ از سد فرانسه گذشته و جشن قهرمانی برپا کنند.

بله فرانسه یکی از دو شکست خورده تاریخ فینال جام جهانی در ضربات پنالتی است. دقیقا به همین دلیل و البته قدرت بالای آرژانتین در ضربات پنالتی، خروس ها هیچ تمایلی به تعیین قهرمان از این طریق ندارند. فرانسه بدون نیاز به ضربات پنالتی تا اینجا پیش آمده و این تحسین برانگیز است. در سمت مقابل آرژانتین یک دیدار از مرحله حذفی را (یک چهارم نهایی مقابل هلند) بعد از تساوی دو بر دو در وقت های اضافه با برتری در ضربات پنالتی پشت سر گذاشت.

به طور کلی فرانسوی ها در این دوره با پنالتی بیگانه بودند. در طول شش بازی اخیر تا رسیدن به فینال، هیچ ضربه پنالتی در جریان بازی نیز برای خروس ها اعلام نشد. در سمت مقابل اما شرایط کاملا متفاوت است. آرژانتین سه گل خود را در جریان بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. این تیم البته یک دروازه‌بان پنالتی گیر هم دارد که نباید از او غافلگیر شد. مارتینز در بازی با هلند در شرایطی که ۴ ضربه از ۵ ضربه البی‌سلسته گل شد، توانست دو پنالتی را مهار کند. این ها همگی اتفاقاتی هستند که وقتی کنار هم قرارشان می دهیم پی به این نکته می بریم که فرانسه نباید تمایلی به کشیده شدن کار به ضربات پنالتی داشته باشد.

گفتنی است دو تیم امشب ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف یکدیگر خواهند رفت./ورزش سه

 

این مطالب را نیز ببینید!

روبرتو باجو به قطر آمد

اسطوره فوتبال ایتالیا برای دیدن دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ وارد قطر شد. او لباسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.