صفحه اصلی / استاندارد و کیفیت / چطور کفش ورزشی مناسب بخریم؟
چطور کفش ورزشی مناسب بخریم؟- پایگاه اینترنتی دانستنی در ایران

چطور کفش ورزشی مناسب بخریم؟

برای انتخاب کفش مناسب پیاده‌روی و ورزش باید به محل استفاده و جایی که می‌‌خواهید پیاده‌روی کنید، دقت داشته باشید تا بهتر انتخاب بکنید .

شاید در نگاه اول خریدن کفش ورزشی کار خیلی ساده‌ای به‌نظر برسد! ولی در واقع این‌طور نیست. برای انتخاب کفش مناسب پیاده‌روی و ورزش باید به محل استفاده و جایی که می‌‌خواهید پیاده‌روی کنید دقت داشته باشید تا بهترین انتخاب را بکنید

 اگر کمردرد دارید

اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید،‌ حتماً با حساسیت بیشتری کفش‌های‌تان را انتخاب و سعی کنید سراغ کفش‌های طبی بروید؛ زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش‌هایی با کفه نامناسب و غیر استاندارد است.

 چقدر می‌خواهید راه بروید

اگر اطلاعات کافی درباره کفه کفش‌ها نداشته باشید ممکن است به اشتباه سراغ کفش‌هایی بروید که مخصوص پیاده‌روی نباشند.

علاوه بر آن، جنس مسیری که برای پیاده‌روی مدنظر‌دارید مهم است. هنگام پیاده‌روی بیشترین فشار روی پاشنه پا وارد می‌شود، بنابراین کفه کفش اگر زیاد نازک باشد مسلماً در دراز مدت باعث مچ‌ درد می‌شود.

 پاشنه بلند ورزشی ممنوع

اگر کفش ارتفاع زیادی داشته باشد هنگامی که با سرعت پیاده‌روی می‌کنید ممکن است مچ پای‌تان پیچ بخورد. هنگام پیاده‌روی حرکت و تماس پا با زمین از پاشنه به سمت پنجه است بنابراین کفشی که کفه آن انعطاف‌پذیری بالایی دارد، انتخاب مناسبی خواهد بود.

 اگر دیابت دارید

در نظر گرفتن بیماری‌هایی مثل دیابت ممکن است انتخاب‌تان را محدود کند ولی در نهایت با آگاهی بر بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح انجام دهید.

اگر باردار هستید کفشی را انتخاب کنید که فشار زیادی بر پاشنه و کمرتان وارد نکند و کفه کفش بافت انعطاف‌پذیری داشته باشد، معمولاً در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر سایز خواهید داشت که با توجه به این تغییر باید کفشی مناسب انتخاب کنید.

 کوچک، ممنوع

جنس کفش و مدل آن باید به‌صورتی باشد که تبادل هوا امکان پذیر بوده و وزن سبکی داشته باشد. پای شما در کفش باید راحت بوده و انگشتان هنگام پیاده‌روی باید فضای کافی داشته باشند. همچنین هنگام خرید کفش پیاده‌روی به این فکر نکنید که کتانی بعد از مدتی جا باز می‌کند؛ بلکه درنظر داشته باشید انگشتان پایتان دچار تغییر حالت نشوند و کناره‌های پا به علت کوچکی کفش تحت فشار قرار نگیرند.

 عصرها کفش بخرید

بهترین زمان برای خرید کفش، پایان روز است. در طول روز فشار و استرس و دما روی پای شما ایجاد شده که برای انتخاب آگاهانه کفش وقت مناسبی است.

بهترین کفش پیاده‌روی کفشی است که هنگام پیاده‌‌روی کاملاً به‌عنوان یک محافظ برای پا عمل کند و انعطاف‌‌پذیری داشته باشد و پا در آن خسته نشود. همچنین دقت کنید کفش‌های پیاده‌روی بسیار سبک باشند به‌طوری که احساس نکنید کفش پایتان است.

 با جوراب مناسب به خرید بروید

هنگام خرید کفش مخصوص پیاده‌روی‌، بهتر است جورابی مناسب به پا داشته باشید که بسیار نازک یا بسیار ضخیم نباشد.

برای محافظت از ساق پاها

اگر به‌صورت حرفه‌ای و مداوم پیاده‌روی می‌کنید کفش‌های ساق‌دار انتخاب کنید که در طولانی‌مدت پیاده‌روی به ساق پایتان فشار وارد نشود.

این مطالب را نیز ببینید!

مجازات تکدی گری چیست؟

دانستنی آنلاین:مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: قانون گذار مجازات تکدی گری را ۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.