صفحه اصلی / تبلیغات و بازاریابی / چگونه در رقابت تبلیغاتی، حضور مؤثر داشته باشیم؟
چگونه در رقابت تبلیغاتی حضور مؤثر داشته باشیم؟- پایگاه اینترنتی دانستنی در ایران

چگونه در رقابت تبلیغاتی، حضور مؤثر داشته باشیم؟

هدف تبلیغات این است که با کم ترین هزینه بیشترین مخاطبان را جذب کنید. اگر این مهم به درستی انجام شود؛ تبلیغات، موفقیت کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت. در این مقاله برخی از مهم ترین نکات تبلیغات را به عرض دوستان می رسانیم.

۱- به دنبال مخاطبان هدف باشید. یک فعالیت تبلیغاتی باید روی قسمتی خاص و مشخص از خدمات یا محصولات شما متمرکز شود. اشتباه معمولی که بیشتر سازمان ها مرتکب می شوند این است که به صورت کلی تبلیغ می کنند و روی محصولات به صورت تخصصی و تکی تبلیغ نمی کنند تا بتوانند توجه مشتریان بالقوه خود را معطوف به آن کالا یا خدمات کنند.

۲- برتری های قابل رقابت خود را نمایان سازید. یکی از کلیدهای تبلیغات موفق این است که برای سازمان شما جایگاهی در ذهن مخاطبان ایجاد کند. روی فاکتورهایی کار کنید که در آن ها قوی هستید. باید خدماتی را که شما یا کالایتان ارائه می کند به اطلاع مشتری احتمالی برسانید تا فرصت فکر کردن و انتخاب را داشته باشد. حقیقت این است که تبلیغات زیبا و جالب فراوانی ساخته می شوند ولی در ارائه برتری های کالا یا خدمات عاجز هستند و نتیجه آن یک شکست تبلیغاتی است.

۳- یک لوگو داشته باشید و آن را منتشر کنید. وقتی که در اتوبان در حال رانندگی هستید بدون این که تمرکز خود را از دست بدهید می توانید نشان کمپانی مک دونالد را به خاطر بیاورید همینطور کمپانی ها و محصولات بسیاری وجود دارند که آن ها را با آرم و لوگویشان به یاد می آوریم. بسیاری از کمپانی ها هنگام تبلیغ یک لوگوی مناسب به عنوان نماد ندارند. تا با یک نگاه تصویری مناسب در ذهن مشتریان به جا بگذارند.

۴- در جای مناسب تبلیغات کنید. ابتدا باید بدانید کجا تبلیغ کنید و از چه رسانه ای استفاده کنید بدانید که برنامه رادیویی یا تلویزیونی مورد علاقه شما لزوماً برنامه مورد علاقه مشتریان شما نیست. بنابراین باید علاقه مشتریان خود را بشناسید و بدانید چه مجله ای می خوانند آیا از اینترنت استفاده می کنند یا اهل تماشای تلویزیون هستند. برای این که از کسب و کار خود درآمد خوبی داشته باشید باید خوب هم خرج کنید ولی ابتدا بدانید کجا پول خرج کنید.

۵- برای عایدی بیشتر باید بیشتر هم خرج کنید. شما می توایند از روش های مختلف برای شرکت خود صرفه جویی کنید و به سرمایه خود بیفزایید ولی تبلیغات جایی نیست که از هزینه های آن بزنید. چون تبلیغات سبب افزایش فروش می شود. راحت تر بگویم تبلیغات حرف آخر را می زند. یک تبلیغ موفق هر چند برای شما هزینه دارد ولی تأثیر آن بسیار بیشتر از حد تصور شماست.

۶- گوناگونی. بسیاری از صاحبان مشاغل به دنبال بهترین محل برای تبلیغات می گردند تا با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را بگیرند. باید بگویم تبلیغ هم مانند سرمایه گذاری است یک سرمایه گذار زیرک هیچگاه همه سرمایه خود را روی سهام یک شرکت سرمایه گذاری نمی کند. در تبلیغ هم این گونه است بهتر است بودجه تبلیغات خود را روی روش های مختلف هزینه کنید. یک ضرب المثل معروف اقتصادی هست که می گوید: «هیچگاه همه تخم مرغ های خود را داخل یک سبد نگذار.»

۷- سعی نکنید همه چیز را برای همه کس فراهم کنید. هیچ کالا یا خدماتی وجود ندارد که به درد همه کس بخورد. بسیاری از صاحبان کسب و کار به خصوص مدیران سازمان ها سعی می کنند به همه بازارها دست پیدا کنند. اما حقیقت این است که این روش کارساز نیست. و برای کسب کارهای کوچک می تواند فاجعه آمیز باشد. بنابراین به جای اینکه فقط سعی کنید تبلیغات پر تیراژ راه بیندازید ابتدا باید مخاطبان واقعی خود را پیدا کنید!

۸- حاصل تبلیغ های خود را بررسی کنید. اگر به آنچه تاکنون گفته شده عمل کرده باشید حال گروه هایی از مردم را که مشتری شما هستند شناسایی کرده اید و باید بدانید تأثیر هر تبلیغ شما بر روی آن گروه ها چگونه بوده است؟ آیا آن ها پیغامی را که از طریق تبلیغ رسانده اید فهمیده اند؟ آیا اصلاً متوجه آن شده اند؟ حتی می توانید پرسشنامه هایی تهیه کنید و به صورت اتفاقی بین این افراد پخش کنید و بخواهید به آن ها پاسخ دهند روش های مختلفی برای این کار وجود درد که می تواند به شما کمک کند از نتایج تبلیغ خود باخبر شوید به این ترتیب عاقلانه و با زیرکی تبلیغ  کنید. اگر در اینترنت تبلیغ می کنید باید بگویم با کمی خطا به راحتی می توانید نتایج تبلیغات اینترنتی خود را بررسی کنید.

۹– از مشتریان بپرسید. به سادگی می توانید از مشتریان جدید خود بپرسید چگونه شما را پیدا کرده اند یا در مورد شما شنیده اند و به همین سادگی بسیاری از این مشتریان پاسخ درستی به شما نخواهند داد (یا پرسشنامه را پر نخواهند کرد.) ولی همان عده ای که به این پرسش ها پاسخ می دهند می توانند اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهند.

منبع:

http://www.yadbegir.com

این مطالب را نیز ببینید!

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم - پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم

پس از انتخاب روزنامه مورد نظر، انتخاب کادر های استاندارد آگهی و صفحه مناسب حائز اهمیت می باشد. مثلاً کادر مناسب آگهی های استخدام و مزایده و مناقصه با توجه به متن مورد نیاز شما تعیین می شود ولی در مورد آگهی های تجاری معرفی و فروش محصول، کادر مناسب باید در اندازه 4/1 یا 2/1 صفحه روزنامه باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.