صفحه اصلی / جهان / چین ۲ شهروند تایوانی و بلیزی را به اتهام مداخله در امور هنگ‌کنگ بازداشت کرد

چین ۲ شهروند تایوانی و بلیزی را به اتهام مداخله در امور هنگ‌کنگ بازداشت کرد

هنگ‌کنگ

یک روزنامه وابسته به حزب کمونیست چین امروز (شنبه) به نقل از مقامات محلی گزارش کرد، پکن یک شهروند بلیز را به اتهام تبانی با افرادی در آمریکا برای مداخله در امور هنگ‌کنگ دستگیر کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه "ساوترن دیلی" گزارش کرد، لی هنلی هوشیانگ، تاجر بلیزی که در چین زندگی می‌کند، اعضای "نیروهای متخاصم" در آمریکا را برای تضعیف امنیت ملی چین تامین سرمایه کرده و از فعالیت‌هایی که به هرج و مرج در هنگ‌کنگ انجامیده "حمایت" کرده است.

در این گزارش آمده است، لی روز ۲۶ نوامبر توسط اداره امنیتی گوانگژو در این شهر دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این روزنامه همچنین تایید کرده است که یک مرد تایوانی به نام لی منگ چو نیز در روز ۳۱ اکتبر در شهر شنژن به اتهام دزدی اسناد محرمانه دولتی برای نیروهای خارجی پس از سفری به هنگ‌کنگ در ماه اوت برای حمایت از فعالیت‌های "ضدچینی" دستگیر شده است. لی که مشاوری از یک شهر کوچک در تایوان است، از ۱۶ اوت و پس از سفر به شنژن مفقود شده بود.

یک سخنگوی دفتر امور تایوان در ماه سپتامبر گفت، او به اتهام "دست داشتن در اقدامات مجرمانه که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد"، تحت تحقیقات قرار دارد.

خبرگزاری شینهوا امروز در یادداشتی نوشت: «اقدام افرادی که ضدچین هستند و در هنگ‌کنگ ایجاد هرج و مرج می‌کنند تا از طریق بهره‌برداری از نیروهای ضدچینی خارجی به پکن فشار وارد کنند، در نهایت اقدامی دلقک‌مآبانه خواهد بود. هنگ‌کنگ این گونه فرو نمی‌پاشد. این افراد محقر به ناچار به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند.»

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آزمایش موشکی هند در بحبوحه تنش با پاکستان بر سر کشمیر

هند و پاکستان در هفته‌های گذشته و در بحبوحه تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر چندین آزمایش موشکی انجام داده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند روز شنبه به صورت موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک میان برد به نام Agni-III با بردی بیش از ۱۸۶۲ مایل را آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند زیر نظر وزارت دفاع این کشور ساخته شده و از ۲۰۱۱ عملیاتی است. دانشمندان دفاعی هند یکسری آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی انجام داده‌اند در حالیکه ارتش پاکستان هم یکسری آزمایش‌های موشکی انجام داده است که شامل موشک شاهین ۱ و موشک‌های بالستیک سطح به هوا است. منابع دفاعی نیز تایید کرده‌اند که ارتش هند قرار است موشک‌های بالستیک نصب شده روی زیر دریایی موسوم به K۴ را اواسط دسامبر سال جاری میلادی آزمایش کند. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.