صفحه اصلی / سیاست داخلی / باید اتاق فکر برای برنامه های دشمنان داشته باشیم

باید اتاق فکر برای برنامه های دشمنان داشته باشیم

دانستنی آنلاین: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مراسم اربعین حادثه‌ای است که همه دنیا را متوجه خود کرده است، گفت: استکبار نمی‌خواست و نمی‌خواهد این راهپیمایی برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، آیت‌الله امامی کاشانی پیش از ظهر امروز(جمعه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: مردم باید دیندار و دین شناس باشند و در مغازه و اداره دین را رعایت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: افراد دیندار باید دین‌شان را از مجرای صحیح به‌دست آورند و از گران‌فروشی در مسائل اقتصادی خودداری کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفت: مشکل اقتصادی، مشکل بیکاری و اشتغال مشکلاتی هستند که در جامعه ما وجود دارند. در برابر این مشکلات دولت، مجلس قانونگذار، دستگاه قضایی و ملت عهد و میثاق دارند و آن حفظ و عمل به دین اسلام است.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: مشکل اینجاست که دشمن برای ایجاد مشکلات برنامه ریزی می‌کند. دشمن برای مسائل اقتصادی، عفت زنان و دختران، معنویت جوانان، مسائل سیاسی، مسائل نظامی برنامه‌ریزی کرده و اتاق فکر دارد. ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این اتاق فکر تعیین می‌شود که دختران کشورهای اسلامی را چطور می‌توان بی بند و بار کرد و به حیای آنها ضربه زد که آنها ولگرد بشوند و به سرنوشت‌شان بی اعتنا شوند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: همانطور که پیامبر با خداوند عهدی داشت و امامان ما نیز با خداوند عهد داشتند، بنده و شما هم با امام زمان عهما هم باید اتاق فکر  داریم. بنده و شما هم با قرآن و نهج البلاغه و احادیث و افکار ائمه پیوند داریم. باید به این پیمان عمل کنیم.

امامی کاشانی تأکید کرد: باید مال ما از راه درست بدست بیاید و اقتصاد ما در راستای تولید برنامه ریزی شود. باید به تولید و اشتغال اهمیت داد. باید از اینکه چند جوان مشغول به کار شود لذت ببریم نه اینکه از ثروت اندوزی لذت ببریم.

وی اظهار داشت: کلیه نیاز های کشور اعم از منسوجات و غیر منسوجات باید در داخل کشور تولید شود. با امانت با تعهد و درایت باید تمام نیاز کشور را تولید کنیم. دولت قدرت اجرا دارد و باید در این زمینه توجه کامل داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سرمایه داران و دولت باید راه را برای سرمایه گذاری باز کنند و موانع تولید را از پیش رو بردارند.

وی ادامه داد: استادان دانشگاه باید حقوق جامعه را بیان کنند چراکه تربیت جوانان و وظیفه ماست.

آیت‌الله امامی کاشانی تاکید کرد: دشمنان امروز برای براندازی انقلاب اسلامی کمر بستند. آمریکا، اسرائیل و آل سعود دشمنان خدا هستند و نمی‌خواهند که حقیقت شفاف شود. می‌خواهند همیشه حقیقت مخفی باشد و از بین برود و این واقعیتی است که در دنیا مشاهده می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر استقامت کنیم خودمان را نشان خواهیم داد، افزود: در حال حاضر مردم یمن در برابر حاکمان بدبخت سعودی خود را نشان دادند. خداوند به مردم یمن کمک و از آنها حمایت کرد.

وی تاکید کرد: آبروی آل سعود رفته است، آبروی آمریکا و اسرائیل که از آنها حمایت می‌کردند نیز رفته است.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار کرد: آمریکا خواستار اعمال فشار حداکثری بر ایران بود. بلندگوی شعارهای آمریکا، آل سعود و اغمار دیگر آمریکا و صهیونیسم در منطقه بودند و هستند.

وی افزود: خداوند متعال در برابر تلاش آمریکا برای وارد آوردن فشار حداکثری به ایران، ذلت حداکثری و بدبختی حداکثری به آنها داد و آبروی آنها را به صورت حداکثری در دنیا برد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه استقامت راه شهدا است، گفت: استقامت در برابر دشمن و تهدیدات و اجرای وظایفی که بر عهده انسان‌ها و مسلمانان قرار دارد. ضروری است هرکدام از ما در اجرای وظیفه‌ای که در جامعه بر عهده داریم باید استقامت کنیم.

 وی با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی گفت: امیدوارم خداوند به آنها اجر دهد و افرادی از آنها که در انجام وظایف سستی کنند را خداوند متعال بیدار کند و آنهایی که با قدرت کار می‌کنند و فداکاری می کنند و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند خداوند به آنها اجرا جزیل و فراوان مرحمت فرماید.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: علت اینکه دشمنان متوجه مراسم اربعین و عراق شدند و در برگزاری مراسم اربعین مزاحمت ایجاد  می‌کنند به این دلیل است که برایشان سنگین است. میلیون‌ها مسلمان و شیعه از اقصی نقاط جهان در ایام اربعین به کربلا بروند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان نمی خواهند پرچم امام حسین(ع) بلند شود چون این پرچم، پرچم شهادت و استقامت است و ملت‌ها را بیدار می‌کند که در مقابل ظلم بایستند.

وی تصریح کرد: پرچم امام حسین(ع) پرچم هیهات من الذله است. مراسم اربعین شعار هیهات من الذله است بدین معنا که مسلمانان نمی‌خواهند زیربار ظلم باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند کمک می کند و انشاالله با امنیت بیشتری مردم در مراسم اربعین حضور خواهند یافت. اربعین حادثه‌ای است که همه دنیا را به خود متوجه کرده است اما استکبار نمی‌خواست و نمی‌خواهد که این اتفاق بیافتد.

 آیت الله کاشانی گفت:  واقعه کربلا سرمایه بزرگی برای مسلمانان است و دنیای اسلام دارای چنین سرمایه بزرگ و با ارزشی است.

این مطالب را نیز ببینید!

همکاری های علمی و فرهنگی ایران و عراق بررسی شد

همکاری های علمی و فرهنگی بین تهران و بغداد در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.