صفحه اصلی / آموزش عالی / کاهش سهمیه مدارس دولتی

کاهش سهمیه مدارس دولتی

دانستنی آنلاین: مشاور مدارس سمپاد و نمونه دولتی با بیان اینکه بین قبولی صرف در دانشگاه با قبولی در یک رشته خاص و در یک دانشگاه خاص تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: امروز تقریبا همه افراد می‌توانند در دانشگاه قبول شوند، اما اینکه دانش آموز در یک دانشگاه برند و رشته‌ای خاص قبول شود، شرایط متفاوتی دارد و تعداد افرادی که در این بخش موفق هستند، زیاد نیست.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از ایسنا،حامد حدادی، مشاور مدارس سمپاد و نمونه دولتی با بیان اینکه بین قبولی صرف در دانشگاه با قبولی در یک رشته خاص و در یک دانشگاه خاص تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: امروز تقریبا همه افراد می‌توانند در دانشگاه قبول شوند، اما اینکه دانش آموز در یک دانشگاه برند و رشته‌ای خاص قبول شود، شرایط متفاوتی دارد و تعداد افرادی که در این بخش موفق هستند، زیاد نیست.

حدادی افزود: از چهل نفر اول در چهار رشته اصلی مانند ریاضی، تجربی، هنر و علوم انسانی، ۶۰ درصد از مدارس غیر دولتی و ۴۰ درصد نیز از مدارس سمپاد وارد این دانشگاه‌ها شدند.

وی افزود: در رتبه‌های برتر در تمام کشور تنها سه درصد از مدارس دولتی حضور دارند.

مشاور مدارس سمپاد و نمونه دولتی با اشاره به اینکه هر سال شاهد کمرنگ شدن حضور مدارس دولتی در بین نفرات برتر کنکور هستیم، عنوان کرد: در سال‌های کمی دورتر، دانش آموزانی از مناطق محروم وجود داشتند که بدون هزینه خاصی، در کنکور قبول شدند، اما این موضوع هر سال کمرنگ شده و امسال اصلا شاهد چنین موضوعی نیستیم.

حدادی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار در کنکور سال گذشته سهم مدارس سمپاد سال با مدارس غیر انتفاعی برابر بود که امسال سهم مدارس غیر دولتی افزایش یافت.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.