صفحه اصلی / اقتصادی / کاهش واردات، سیاست‌ اصلی دولت است

کاهش واردات، سیاست‌ اصلی دولت است

دانستنی آنلاین:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش واردات به عنوان یکی از ضروریات برای افزایش ساخت داخل و رونق تولید از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،رضا رحمانی روز شنبه در حاشیه آیین نکوداشت واحدهای نمونه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با کاهش واردات، تشکل‌ها، سازندگان و انجمن‌های صنعتی داخلی که از توانایی بالایی برخوردارند حمایت شده و فعال‌تر خواهند شد که این امر افزایش درآمدزایی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اهمیت آغاز نهضتی با موضوع توجه بیشتر به تولید ملی، اضافه کرد: احیای مجموعه‌ها و ظرفیت‌هایی که هم اکنون با توان کمتری کار می‌کنند برای خودکفایی در ساخت برخی از کالاهای وارداتی از اولویت‌های سه ساله این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اشتغالزایی را در گرو توجه به تولید داخل دانست و ادامه داد: در همین ارتباط برای شش ماهه دوم امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه ثابت واحدهای تولیدی و صنعتی در کل کشور اختصاص یافته که در صورت تحقق کامل آن می توانیم شاهد رشد و تحول مناسبی در این عرصه باشیم.

رحمانی تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور از جمله مناطقی است که در صورت بهبود اوضاع در آن، بهبود ۱۰ تا ۱۲ درصدی اقتصادی و صنعتی در کل کشور رخ می‌دهد، زیرا این منطقه از حیث تولید و تجارت نقش برجسته ای در مقایسه با دیگر استان‌ها دارد.

وی به رونمایی از میز ملی توسعه صادرات نساجی کشور با محوریت اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام در جت تسهیل در امور نساجی در کشور انجام گرفت و امیدواریم مشکلات این بخش با نظرات تخصص متخصصان آن رفع شود.

رحمانی تاکید کرد: در سفر به اصفهان تشکل‌ها و انجمن‌های ساخت و تولید در زمینه های مختلف را با روحیه دیدم و با توجه به جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم باید همه از دوران دفاع مقدس درس بگیرند و همچون جنگ تحمیلی، در جنگ اقتصادی نیز هوشیار و توانا باشند.

در آیین نکوداشت واحدهای نمونه صنعتی استان اصفهان ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به منظور بازدید و افتتاح شماری از طرح‌های صنعتی و عمرانی به اصفهان سفر کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.