صفحه اصلی / اقتصادی / کشتی یونانی در توقیف سازمان بنادر است

کشتی یونانی در توقیف سازمان بنادر است

مجید علی نازی در گفت وگو با دانستنی نیوزبا بیان اینکه کشتی‌های یونانی طبق کنوانسیون‌های بین المللی در توقیف سازمان بنادر و دریانوردی هستند گفت: بر اساس قوانین MLC (کنوانسیون کار دریایی) همه امکانات رفاهی، همه امکانات ارتباطی با خانواده‌ها و کشورهایشان ایجاد شده و در رفاه کامل به سر می‌برند.

وی افزود: هر گونه ارتباط میان خدمه کشتی‌های یونانی توقیف شده با سفرای کشورهای متبوعشان ایجاد شده است و هیچ مشکلی در ارتباط با کشتی‌های توقیف شده در ایران وجود ندارد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آزاد شدن محموله کشتی ایران که در یونان توقیف شده بود نیز اظهار کرد: بر اساس رأی دادگاه بار این کشتی باید منتقل شود که اقدامات آن در حال انجام است.

علی نازی درباره بازگشت خدمه کشتی‌های توقیف یونان به کشورهای متبوعشان بیان کرد: جزئیات را هماهنگ کردیم و مشکلی برای برگشتشان وجود ندارد و می‌توانند برگردند؛ اختیار را کاملاً به خود آنها واگذار کرده ایم.

وی در خصوص اینکه آیا ممکن است هزینه محموله تخلیه شده را از یونانی‌ها دریافت کنیم؟ تصریح کرد: مسائل پرداخت، موضوع کوچکی است؛ مسأله اصلی، اثبات حاکمیت و اقتدار جمهوری اسلامی در بازپس گیری محموله توقیف شده و دزدی توسط آمریکا بود که انجام شد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.