صفحه اصلی / اخبار / ممنوعیت های عجیب پوشیدن لباس در جام جهانی قطر!

ممنوعیت های عجیب پوشیدن لباس در جام جهانی قطر!

به گزارش دانستنی نیوز، هواداران فوتبال جام جهانی قطر بی صبرانه در انتظار آغاز این رقابت ها در ۲۰ نوامبر هستند. هیجان و اشتیاق برای پیروزی تیم های مورد علاقه و جشن و پایکوبی در خیابان ها. با این حال نباید فراموش کنیم که جام جهانی این بار در یک کشور اسلامی برگزار می شود و قطر صرفنظر از میزبانی یک رویداد بزرگ بین المللی، قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

به همین دلیل قطر در آستانه آغاز این تورنمنت از همه هواداران فوتبال خواسته تا به قوانین، فرهنگ و عرف این کشور در زمینه مشروبات الکلی، استعمال مواد مخدر و محدودیت های پوشیدن لباس احترام بگذارند. به طور خاص در مورد لباس، شاید طرفداران فوتبال مجبور باشند تا در تصمیم خود در انتخاب قطر برای سفر تجدیدنظر کنند.

بنا به گزارش دیلی استار انگلیس، از هواداران خارجی خواسته شده تا از پوشیدن لباس های نامناسب و بدن نما خودداری کنند. در وبسایت گردشگری قطر به طوری کلی توصیه شده که گردشگران از پوشیدن شانه ها و پاهای خود مطمئن شوند. بنا به قوانین قطر در صورتی که این موارد نقض شود و بدن بیش از حد مجاز در معرض دید باشد فرد ممکن است به زندان محکوم شود.

همچنین مردانی که پیراهن خود را از تن در بیاورند ممکن است جریمه یا روانه زندان شوند. به علاوه درج شعارهای نامناسب و پوشیدن پیراهن بدون آستین ( آستین کوتاه) نیز مجاز نمی باشد.

در وبسایت گردشگری قطر آمده: «نگرش نسبت به لباس در قطر سختگیرانه نیست اما از گردشگران (اعم از مرد و زن) انتظار می رود با پرهیز از پوشیدن لباس های نامناسب و بدن نما به فرهنگ محلی قطر احترام بگذارند.»

علاوه بر آن قطر در ورزشگاه ها دوربین های هوشمندی نصب کرده که تماشاگران را مورد رصد قرار می دهد. ” نیاس عبدالرحمان “، مدیر ارشد فناوری این رویداد به AFP در ماه آگوست گفته بود که ۱۵۰۰۰ دوربین مجهز به فناوری تشخیص چهره کل رویداد جام جهانی از جمله تماشاگران را رصد خواهند کرد.

گفتنی است؛ جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از تاریخ ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در قطر برگزار می شود که در بازی افتتاحیه در روز یکشنبه ( امروز) قطر میزبان به مصاف اکوادور خواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطالب را نیز ببینید!

کدام یک از چهره‌های شاخص به مجلس دوازدهم راه نیافتند؟

به گزارش دانستنی نیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۲۴ جمعه ۱۱ اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.