صفحه اصلی / اقتصادی / ۲۴ نوع نیشکر جدید در خوزستان تولید شد/صرفه جویی ارزی درشرکت نیشکر

۲۴ نوع نیشکر جدید در خوزستان تولید شد/صرفه جویی ارزی درشرکت نیشکر

به گزارش دانستنی نیوز، عبد علی ناصری اظهار کرد: محققان مرکز مؤسسه تحقیقات نیشکر توانستند با استفاده از تولید دانش بنیان و بذر گل ۲۴ رقم جدید نیشکر را فرآوری کردند.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: نیشکرها فقط در خط استوا گل می‌دهند و در شرایط آب و هوایی خوزستان به دلیل دور بودن از خط استوا به گل نشستن نی‌ها به صورت طبیعی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: به علت مهیا نبودن سه فاکتور عرض جغرافیایی، دما و رطوبت برای گل‌دهی نی‌شکر در خوزستان از ۲۰ سال پیش گلخانه‌ای با شرایط خاص ساخته شد تا از بذر گل‌های نیشکر، واریته‌های مقاوم و سازگار حاصل شود.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: هر دانه‌ی بذر، ژنتیک خاص دارد و می‌تواند پس از سپری کردن دوره‌ای ۱۵ ساله به یک رقم جدید نیشکر بدل شوند.

ناصری افزود: گونه‌های جدید نیشکری نسبت به سایر ارقام، آب کمتری برای رشد نیاز دارند و این مزیت می‌تواند مزارع نیشکر را در برابر تنش‌های کم آبی و خشکسالی مقاوم کند.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: وارد کردن هر واریته جدید نیشکر بین ۵ – ۱۵ هزار دلار هزینه دارد و شناسایی ارقام نیشکر و کشت آن باعث صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی در صنعت نیشکر می‌شود.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.