صفحه اصلی / اجتماعی / ۳۵۰۰ خانه تاریخی در پایتخت نابود شده است

۳۵۰۰ خانه تاریخی در پایتخت نابود شده است

دانستنی آنلاین: شهردار تهران با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ خانه تاریخی در پایتخت نابود شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، پیروز حناچی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری اظهار کرد:  ۲۰۰ سال از پایتختی تهران می‌گذرد و این شهر پس از تبریز، قزوین و اصفهان پایتخت ایران شده و  ازظرفیت‌های بی‌بدیلی برخوردار است.

وی افزود: بر همین اساس تهران روز به روز توسعه یافته و مراکز اشتغال و جمعیت آن افزایش یافته است و اکنون می‌توان گفت که پهنه جنوبی  البرز منطقه وسیعی است که تحت نفوذ کلانشهر تهران قرار دارد.

حناچی گفت: روز جهانی گردشگری فرصتی است که قابلیت‌های تهران را ببینیم تهران و اصفهان در گذشته ظرفیت‌های مشابه گردشگری داشتند ولی متأسفانه بی‌توجهی‌هایی به پایتخت شده است.

شهردار تهران عنوان کرد: در طرح جامع اولیه تهران ۶ هزار خانه تاریخی شناسایی شد و قرار بود همه این خانه‌ها حفظ شود ولی اکنون تنها ۲۵۰۰ خانه باقی مانده است که در اثر توسعه کاربردی شهر نابود شده و در این دوره تلاش کرده‌ایم ارزش‌های تهران را به درستی بشناسیم و ارزش‌های جدید را نیز به قدیمی‌ها بیفزاییم.

حناچی عنوان کرد: با تصمیمات ملی این اقدامات صورت می‌گیرد و تهران دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری است امروز نماد تهران را میدان آزادی می‌دانند و پل طبیعت هم نمادی از امروز تهران است.همچنین اراضی عباس‌آباد در رنکینگ جهانی واجد شرایط گردشگری شده لذا تهران یک اثر ثبت جهانی دارد و این ظرفیت وجود داشته که تعداد بیشتری به آن افزوده شود.

وی بیان داشت: کمتر شهری است که همزمان هوای کوهستانی داشته باشد و تنها فاصله آن با شن‌های روان کویری یک ساعت باشد، بنابر این تنوع اقلیمی از مواهب شهر تهران محسوب می‌شود.از طرفی تمرکز اصلی‌ترین ویژگی تهران است و اقدامات لازم برای توسعه گردشگری باید سیاست‌های عمومی باشد نه اینکه فقط شهرداری برایش اقدام کند.

حناچی با تأکید بر اینکه ارزش‌های باقیمانده در تهران را باید شناسایی کنیم گفت: تهران برای هفته گردشگری مزین به ارزش‌های خود شده است ظرفیت‌های بسیاری در پایتخت مغفول مانده و باید محور فرهنگی ـ تاریخی تهران را توسعه دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد:‌ ترکیه مانند ایران از مواهب نفت برخوردار نیست و بر پایه کشاورزی و گردشگری می‌چرخد. حصار استانبول امروز کامل شده و محدوده تاریخی این شهر توسعه یافته است یکی از آثار گردشگری استانبول میدان تقسیم و خیابان استقلال است که اصلی‌ترین جاذبه استانبول به شمار می‌رود در کنار آن مساجد معروف وجود داشته و در نهایت درآمد گردشگری در ترکیه از درآمد نفت یکساله ما بیشتر شده است.

وی افزود: ما در ایران و در تهران ۱۰ جاذبه اول گردشگری طبیعی و تاریخی را داریم و باید به این ظرفیت‌ها در اسناد مختلف از جمله سند چشم‌انداز توجه شود که  در حوزه مدیریت شهری بر همین اساس اداره تهران را مدنظر قرار داده‌ایم.

حناچی گفت: در اسناد بین‌المللی توسعه گردشگری محور اصلی به شمار می‌رود و ما تلاش می‌کنیم تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

این مطالب را نیز ببینید!

از ائتلاف سیاسی بنی‌صدر و رجوی تا ترورهای کور در کوچه و خیابان / ماجرای اعدام‌های سال ۶۷ چه بود؟/ ویدئو

پس از برکناری ابولحسن بنی صدر، مجاهدین خلق به نظام اعلان جنگ می‌کنند و طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.