صفحه اصلی / اقتصادی / استقرار ۳۷۴ مخزن اضطرار آب شرب در تهران

استقرار ۳۷۴ مخزن اضطرار آب شرب در تهران

دانستنی آنلاین:مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: قرار است برای شهر تهران در مناطق مختلف ۳۷۴ مخزن اضطراری تامین آب شرب احداث و تعبیه شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب با اشاره به اینکه برای شهر تهران در مناطق مختلف ۳۷۴ مخزن اضطراری تامین آب شرب احداث و تعبیه شود، گفت: مخازن اضطراری تامین آب شرب تهران در مواقعی که زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد، می‌تواند به تامین آب شهروندان تهرانی کمک بسیار زیادی کند.

او ادامه داد:با اجرای این طرح در مواقع اضطرار میانگین بین ۳ تا ۱۰ روز شهر را در شرایط خطرناک دور می‌کند. هم اگنون به صورت نمادین ۳ مخزن در تهران اجرایی شده که امیدواریم مابقی آن تا پایان سال در پایتخت محقق شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌توان به مدت سه روز  آب مورد نیاز برای شرب ۹ میلیون نفر از شهروندان تهرانی را در حالت اضطراری ذخیره و تامین کرد.

او گفت: این ۳۷۴ مخزن می‌تواند ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره کند و در هنگام اضطرار و به ویژه زلزله اقدام به تامین آب برای شهروندان کند.

بختیاری با اشاره به میزان اعتبارمورد نیاز برای تحقق این پروژه، اضافه کرد: برای این مخازن ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.