صفحه اصلی / اشتغال / ۷۵ درصد مشاغل به گردشگری اختصاص می‌یابد

۷۵ درصد مشاغل به گردشگری اختصاص می‌یابد

دانستنی آنلاین: عضو جامعه هتلداران با اشاره به اینکه تا سال آینده میلادی از هر چهار شغل سه شغل مرتبط با گردشگری است، گفت: تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲.۵ میلیارد گردشگر در دنیا وجود خواهد داشت.

۷۵ درصد مشاغل به گردشگری اختصاص می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین از ایسنا، ساسان فخر افزود: شش سال متوالی است که صنعت گردشگری در بین بخش‌های مختلف اقتصادی دنیا بیشترین نقش را داشته و این اتفاق حتی در بین افرادی که در روستاهای دورافتاده زندگی می‌کنند نقش مهمی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: در لرستان با کارهایی که وزارت میراث فرهنگی انجام داده حتی روستاها و اماکن دورافتاده تبدیل به بوم‌گردی می‌شوند و اتفاقات خوبی می‌افتد.

فخر یادآور شد: در یک سال گذشته با حمایت‌های وزارت‌ میراث خوشبختانه موفق شدیم جامعه هتلداران را در لرستان برای اولین بار فعال کنیم که فکر می‌کنم جای خالی آن در استان کاملا احساس می‌شد.

وی یادآور شد: جامعه هتلداران لرستان با فعالیت‌هایی که انجام داده جامعه نوپایی است و ما به کمک وزارت‌خانه احتیاج داریم که فعالیت‌های بهتری انجام دهیم.

عضو جامعه هتلداران خاطرنشان کرد: در این یک سال تمامی هتل‌ها و مراکز حمایتی را تحت پوشش قرار داده‌ایم و بزرگترین کاری که در جامعه هتل‌دارن انجام می‌شود بحث استانداردسازی است.

فخر خاطرنشان کرد: از هر ۱۰ شغلی که در دنیا ایجاد می‌شود، یک شغل در صنعت گردشگری است و با توسعه این صنعت می‌توانیم مشکل بزرگی از بیکاری را حل کنیم.

وی یادآور شد: طبق آماری که کارشناسان داده‌اند تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲.۵ میلیارد گردشگر در دنیا وجود خواهد داشت که از هر چهار شغل سه مورد به گردشگری اختصاص پیدا خواهد کرد.

این عضو جامعه هتلداران در ادامه گفت: کشور ما از نظر جاذبه‌های صنعتی در رتبه دهم و در جاذبه‌های طبیعی رتبه پنجم را داریم و امیدواریم لرستان که یکی از مقاصد گردشگری در زمینه جاذبه‌های طببعی است با کمک مسئولان میزان گردشگر بیشتر شود و با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها این اتفاق امسال با یک آمار عالی امکان‌پذیر است.

فخر با بیان اینکه یکی از موانع بزرگ گردشگری در لرستان، نبود اماکن اقامتی مناسب و سرمایه‌گذارها در این بخش است، اضافه کرد: انتظار داریم در سال جدید این مشکل رفع شود چون در بحث مراکز اقامتی داریم مهمانان ناراضی هستند و در این بحث خیلی کار داریم.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.