صفحه اصلی / اشتغال / ۸۴ درصد زنان در سن کار بیکارند

۸۴ درصد زنان در سن کار بیکارند

دانستنی آنلاین/ فرهاد اسماعیلی: از ۳۳٫۳ میلیون جمعیت زنان ایرانی در سن کار، حدود ۲۸ میلیون نفر آنها بیکار هستند. این نشان می دهد که ۸۴ درصد زنان در سن کار بیکار بوده یا شغل ثابت ندارند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، بررسی آمارهای مرکز آمار کشور نشان می دهد که در حال حاضر جمعیت زنان ۴۰٫۲ میلیون نفر هستند و این رقم ۴۷ درصد از کل جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران را تشکیل می دهد اما سهم آنان از کل اشتغال کشور ۶ درصد است.

بنابر این گزارش از کل ۳۳٫۳ میلیون زن در سن کار، ۵٫۴ میلیون فعال اقتصادی هستند که از میان انها ۴٫۳ میلیون شاغل بوده که ۱٫۳ میلیون شغل تمام وقت دارند.

سه میلیون زن دارای شغل تمام نیستند که آمار نشان می دهد ۶۵ درصد ۱۴ تا ۴۳ ساعت در هفته کار می کنند، ۲۸ درصد ۱ تا ۱۶ ساعت در هفته و ۷ درصد نیز غایب موقت هستند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی انلاین، از ۲۸ میلیون جمعیت  زنان که غیر فعال اقتصادی هستند نیز، ۷۵ درصد خانه دار، ۲۰ درصد در حال تحصیل، ۲ درصد دارای درآمد بدون کار و یک درصد نیز بازنشسته هستند.

این امار نشان می دهد که ۶٫۹ میلیون زن خارج از سن کار بوده یعنی سنی کتر از ۱۰ سال دارند. یک میلیون زن نیز بیکار بوده و ۲۶۶ هزار نفر نیز بیکار قبلا شاغل هستند.

اینفوگرافی زیر که توسط معاونت بررسی اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تهیه شده، وضعیت اشتغال زنان را به خوبی مشخص می کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.