صفحه اصلی / سبک زندگی / پرورش گیاهان آپارتمانی / نکات کلیدی برای پرورش گیاهان آپارتمانی
نکات کلیدی برای پرورش گیاهان آپارتمانی- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

نکات کلیدی برای پرورش گیاهان آپارتمانی

#گیاهان_آپارتمانی #دانستنی بیشتر_بدانیم

اگر در آپارتمان یا حتی سوئیت کوچکی زندگی می‌کنید، می‌توانید با کمی‌ ابتکار به خرج دادن، یک پاسیوی کوچک اما متنوع با انواع گیاهان آپارتمانی داشته باشید.

اما تنها این علاقه‌مندی کافی نیست، بلکه تکنیک‌های نگهداری از گیاهان گلدانی آپارتمانی و پاسیویی نیز بسیار مهم است. سعی کنید به هنگام استفاده از اسپری‌های حشره‌کش، روی گیاهان و گل‌های آپارتمانی خود پارچه سبک انداخته تا مانع از مرگ دردآور آن ها شوید. اگر در پای گل‌های حساس و حتی پاسیوی خود نشانه‌هایی از علف‌های هرز مشاهده کردید، هرگز بی‌تفاوت نباشید چون آن ها موجب مرگ سریع گیاهانتان خواهند شد. در این صورت از آب دادن به گیاه خود فعلاً خودداری کرده و به محض مشاهده کامل این علف‌های هرز مقداری مایع علف‌کش جلبک یا خزه دریایی خریداری کرده و پس از مخلوط کردن آن با مقدار مناسبی ‌آب، مخلوط را به زیر گیاه ریخته و به زودی شاهد مرگ علف‌های هرز خواهید بود.

اگر در منزل خود پاسیو دارید، توجه کنید که قسمت نورگیر آن همیشه تمیز باشد و هر از چند گاهی سری به پشت‌بام زده و شیشه نورگیر را کاملاً تمیز کنید تا نور کافی به گیاهان پاسیو برسد. آن هایی که در منزل خود پاسیو دارند همواره به میزان رطوبت نسبی‌ خاک توجه کنند چون خشک ماندن طولانی‌ مدت خاک، بازگرداندن گیاه به شادابی‌ اولیه را مشکل خواهد کرد. یکی از مشکلات دیگری که در مهندسی پرورش گیاهان آپارتمانی با آن مواجه می‌شوید، عدم استفاده صحیح از ابزارآلات باغبانی به هنگام منتقل کردن گیاه از گلدان به پاسیو و فراهم کردن امکان رشد بهتر آن است. در این خصوص حتماً با استفاده از بیلچه کوچکی و با درنظرگرفتن فاصله لبه تیز آن با ساقه و ریشه گیاه اقدام به خاکبرداری از گلدان کنید چون در صورت وارد آمدن ضربه به ریشه یا ساقه، رشد گیاه در پاسیو راحت و با سرعت طبیعی نخواهد بود. اگر در پاسیوی خود گیاهی دارید که رشد قابل توجهی داشته، هرگز آن را به حال خود رها نکرده و با استفاده از ریسمانی محکم و اتصال ملایم آن با گیاه، ادامه رشد آن را آسان‌تر کنید.

منبع:

سایت ویستا

این مطالب را نیز ببینید!

روش کاشت و پرورش گیاه آپارتمانی فیکوس- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

روش کاشت و پرورش گیاه آپارتمانی فیکوس

فیکوس گیاهی است از خانواده موراسه که در اصل زادگاهش هند و مالزی است و یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که در منزل نگهداری می شود. برگ ها ، ساقه ها وحتی چوب این گیاه در صورت شکستن از خود ماده چسبناکی خارج می کند که می توان از آن لاستیک تهیه کرد. در این پست با روش کاشت و پرورش این گیاه آپارتمانی آشنا می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.