صفحه اصلی / گردشگری / حمل و نقل / برخی دیگر از عادت های غلط در رانندگی
برخی دیگر از عادت های غلط در رانندگی- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

برخی دیگر از عادت های غلط در رانندگی

#عادت_غلط_رانندگی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

امروزه ثابت شده است که رعایت نکات ایمنی و فنی رانندگی نه تنها ضامن حفظ سلامت خودرو و خود راننده و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه می باشد؛ بلکه باعث ترافیک روان و بسیار خوبی در معابر شهر و جاده هاست.

ولی متأسفانه برخی از رانندگان یا از این نکات اطلاع ندارند یا در مورد رعایت آن ها سهل انگاری می نمایند. علاوه بر آن بعضی نیز عادت های نادرستی در هنگام رانندگی دارند که باعث ایجاد مشکلاتی برای خود و دیگران می شوند. با ترک این عادت ها رانندگی درست و سالمی داشته باشیم.

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها

 این کار فشار زیادی را به سیستم متر بندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند. نحوه صحیح رد شدن از دست انداز که در شهرمان به وفور یافت می شود، به این شکل است که باید طوری برنامه ریزی کنیم تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کنیم و هنگام عبور از دست انداز، ترمز به هیچ عنوان درگیرنشود.

در جا گرم کردن خودرو به مدت طولانی

 این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی برای موتور دارد. درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن زیاد منبع اگزوز می شود که این گرما به موتور منتقل شده و به آن صدمه می زند. در زمستان بهتر است در نهایت ۱ دقیقه خودرو در جا کار کند (همین زمان برای گردش روغن در موتور کافی است) و سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن خودرو در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کنید.

 خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک

 این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دو شاخه کلاچ و گیربکس می شود.

گرفتن ترمز و کلاچ به طور هم زمان برای نگه داشتن خودرو

خود این کار، باعث می شود که متراژ ترمز افزایش یابد. چون وقتی کلاچ درگیر است، از نیروی ترمز موتورهم استفاده می شود و وقتی ترمز و کلاچ با هم فشار داده شود باعث می شود خودرو دیرتر بایستد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.

خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی

بعضی مواقع راننده ها صبر می کنند تا فن خودرو خاموش شود بعد موتور را خاموش کنند. غافل ازاین که این کار ضرر جدی به موتور وارد می کند. اگرخودروبیش ازاندازه گرم باشد زمانی که آن را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن خودرو نیست. این کار برای ماشین های گازوئیلی است نه بنزینی. (ولی در موتور خودروی پراید پس از خاموش کردن خودرو فن نیز خاموش می شود پس قبل از خاموش شدن فن آن، خودرو را خاموش نکنید)

ترمز کردن در زمین بارانی

 در زمین خیس و بارانی اگر خودرو شروع به لرزیدن کرد فقط باید پایتان را از روی پدال گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می خواهید جلوی خودرو حرکت کند، بچرخانید.

 گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو

 این کار قبلاً در خودروهای کاربراتوری برای بهترروشن شدن خودرو انجام می شد. ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید سپس سوئیچ را می بندید مقداری بنزین سوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.

 روشن شدن چراغ بنزین به دلیل نداشتن سوخت

 این کار در بعضی مواقع باعث سوختن پمپ بنزین می شود زیرا رسوبات و نا خالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتاً انژکتور می شود.

 منبع: سیال پیشرو

این مطالب را نیز ببینید!

رؤیای اتوبوس خودران تحقق یافت- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

رؤیای اتوبوس خودران تحقق یافت

اتوبوس خودران که “اتوبوس آینده” نام دارد، توانست مسیر ۲۰ کیلومتری فرودگاه اسخیپول آمستردام تا شهر هارلم را طی کند و پیچ‌های جاده، تقاطع‌ها و مناطق مسکونی را بدون کمک راننده بگذراند.این اتوبوس خودران از جدیدترین سیستم موسوم به “سیتی پایلوت” (CityPilot) استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.