صفحه اصلی / اجتماعی / آرامش زاهدان پس از نماز جمعه امروز مسجد مکی/ تیرِ تحریک تجزیه‌ طلبان و منافقان به سنگ خورد

آرامش زاهدان پس از نماز جمعه امروز مسجد مکی/ تیرِ تحریک تجزیه‌ طلبان و منافقان به سنگ خورد

خبرگزاری تسنیم در ادامه نوشت: این رسانه‌ها با طرح ادعاهای غیراوقعی و انتشار اخبار کذب در تلاش بودند احساسات مردم سیستان و بلوچستان و به ویژه مردم بلوچ را به بهانه حوادث ۸ مهر برانگیخته و اوضاع را علیه آنها نشان دهند و بگویند نظام اسلامی کاری برای شما نخواهند کرد تا با این حربه بتوانند ‌با حضور برخی عوامل نفوذی خود، شهر را ناامن کرده و اقدام به تخریب اموال عمومی و درگیری در شهر کنند.

نیروهای امنیتی از صبح امروز به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و اغتشاش در سطح شهر، در آماده‌باش کامل بوده و با حضور در برخی معابر و خیابان‌های شهر به ویژه خیابان‌های منتهی به مسجد مکی می‌شود، تحرکات افراد نفوذی و معاند را تحت نظر گرفته تا مانع هرگونه خرابکاری از سوی این افراد شوند.

پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیروهای امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند.

طبق گزارش میدانی خبرنگار تنسنیم هیچ‌گونه مشکل خاصی در سطح شهر نیست و فقط تعدادی از نیروهای امنیتی در خیابان خیام مستقر‌ند تا مانع از هرگونه اقدام خرابکارانه از سوی برخی افراد شوند.

با این حال اما رسانه‌های «تجزیه‌ طلب، معاند و منافقان» در فضای رسانه‌ای، وضعیت شهر را ‌‌جنگی و همراه با درگیری نشان داده و بعضاً با انتشار فیلم‌های قدیمی می‌خواهند به مخاطب اینگونه القا کنند ‌وضعیت شهر ناامن است و نیروهای امنیتی در حال سرکوب نمازگز‌اران هستند، اما واقعیت امر حکایت از آرامش کامل در شهر بدون هرگونه تجمع یا ناامنی است.‌

تلاش ضد انقلاب در زاهدان برای احیای دوباره آشوب و اغتشاش با شکست مواجه شد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، گفت: معاندین و ضدانقلاب تلاش کردند با فراخوان سراسری و تکرار سناریوی حوادث سال گذشته و کشته‌سازی ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند، ولی با بی‌اعتنایی نمازگزاران دچار شکست شدند.

به گزارش فارس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: بعد از شکست پروژه معاندین و ضد انقلاب در ۲۵ شهریور امسال که ضدانقلاب تلاش زیادی به خرج دادند تا مجدداً آشوب و اغتشاشات را در کشور شعله‌ور کند، ولی با بی اعتنایی محض مواجه شدند.

وی با بیان اینکه یاس و ناامیدی بر معاندین و ضدانقلاب چیره شده است، تصریح کرد: آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری و با استفاده از همه ظرفیت‌هایشان برای شرکت در نماز جمعه این هفته زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه و تکرار سناریوی حوادث سال گذشته و کشته‌سازی، مجدداً ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهر‌های کشور نیز توسعه دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند.

میراحمدی تصریح کرد:، اما مردم زاهدان در قبال این فراخوان‌ها هوشیار بودند و بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۳۰ ــ ۴۰ نفر اراذل و اوباش که شعار‌هایی سر دادند با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیرو‌های امنیتی و انتظامی در امان باشند.

وی افزود: بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و بی اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضد انقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. بنگاه‌های دروغ پرکنی اینترنشنال و بی بی سی درحال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض است شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.

دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان: تیراندازی در استان رخ نداده است

دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: از صبح امروز جمعه حادثه تیراندازی در استان رخ نداده و تردد در شهر عادی است.

خبرگزاری میزان – شمس‌آبادی، دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان درباره تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی در اطراف مسجد مکی، گفت: بر خلاف فراخوان‌هایی که از روز‌های قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم به خوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداده است.

وی افزود: نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز مسجد را ترک کردند.

دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان، بیان کرد: از صبح امروز جمعه تردد در شهر شرایط عادی را دارد و تیراندازی رخ نداده است.

شمس‌آبادی، گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای اطراف مسجد مکی جدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

عامل انتشار محتواهای تشویش اذهان عمومی در زاهدان دستگیر شد

این خبر بروزرسانی شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.