صفحه اصلی / آموزش عالی / آغاز مرحله جدید از نبرد با اشغالگران صهیونیست

آغاز مرحله جدید از نبرد با اشغالگران صهیونیست

به گزارش دانستنی نیوز، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: تنها بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین، نیروهای مقاومت به این حمله پاسخ دادند؛ سریع‌تر از آن چیزی که ژنرال‌های رژیم صهیونیستی انتظارش را داشتند. در این عملیات انتقام جویانه، یک گروه متشکل از سه عضو به شهرک «عیلی» واقع در نزدیکی نابلس حمله کردند که در جریان آن، چهار شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و هفت تن دیگر به شدت زخمی شدند.

عطوان نوشت: یکی از عوامل اجرای این عملیات، از سلاح آمریکایی «ام -۱۶» استفاده کرده و به سمت یک پمپ بنزین که شهرک نشینان صهیونیست در آن حضور داشتند، تیراندازی کرد. بسیار از گزارش‌های اولیه به این نکته اشاره کردند که این سلاح ساخت داخل کرانه باختری بوده و از خارج این منطقه، وارد نشده است.

وی می‌نویسد: استفاده از این نوع مسلسل‌ها یک تحول جدید و خیلی سریع در نبردهای نیروهای فلسطینی به شمار می‌رود که بیانگر آغاز مرحله انتقالی جدید از مراحل رویارویی با دشمن صهیونیستی است. این مرحله، نتایج متعددی را محقق خواهد کرد از جمله آنکه اشغال اراضی فلسطین و شهرک سازی در آن، از لحاظ مالی، انسانی و روانی بسیار هزینه بر خواهد بود. این نتایج برای نخسین بار از زمان آغاز انتفاضه نخست فلسطین در سال ۲۰۰۰ که به مدت پنج سال ادامه یافت، محقق می‌شود.

این تحلیلگر ادامه داد: زمانیکه می‌گوئیم مرحله انتقالی مقاومت، بسیار مهم‌تر از دیگر مراحل است به این معنی است که این مرحله در تکمیل و گسترش دیگر اقدامات نیروهای مقاومت مانند حمله با سلاح سرد و زیرگرفتن صهیونیست‌ها، محقق می‌شود. این روند، پایان اشغالگری صهیونیست‌ها را که بعد از توافقنامه اسلو و همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل آویو تشدید پیدا کرده، تعجیل می بخشد.

وی می‌نویسد: ما در برابر ۲ تحول اصلی و غافلگیرانه هستیم که تنها طی ۲۴ ساعت گذشته سربرآورده و چه بسا تحولات دیگری سریع‌تر از آنچه ما فکر می‌کنیم به آنها اضافه شوند. نخست، گذاشتن کمین‌های هوشمند برای تانک‌های رژیم صهیونیستی و استفاده از بمب‌های کارگذاشته شده در مسیر خودروهای زرهی و انفجار آنها از طریق کنترل از راه دور مانند آنچه که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین شاهد بودیم.

دوم، واکنش فوری و سریع نیروهای مقاومت به این حمله با استفاده از تیربارها و مسلسل‌ها در نزدیکی شهر نابلس.

عطوان آورده است: ما مقابل یک جنگ واقعی ایستاده‌ایم که طرف نخست آن، نیروهای مقاومت است؛ نیروهایی که به دنبال بازپس گیری حق مشروع خود و مبارزه با دشمن اشغالگر و ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی هستند. تاکنون دست برتر با نیروهای مقاومت بوده است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تحمل این پیروزی با تاوان سنگینی که می‌پردازد، را ندارد و شهرک نشینان نمی‌توانند بر روی انبار باروت زندگی کنند. این مسأله به فرار سریع سرمایه‌ها و شرکت‌های آی تی و کاهش ارزش پول داخلی رژیم صهیونیستی را در کنار افزایش روند مهاجرت معکوس انجامیده است شهرک نشینان نمی‌توانند بر روی انبار باروت زندگی کنند. این مسأله به فرار سریع سرمایه‌ها و شرکت‌های آی تی و کاهش ارزش پول داخلی رژیم صهیونیستی را در کنار افزایش روند مهاجرت معکوس انجامیده است چرا که مقاومت نیروهای فلسطینی، در نهایت به نابودی امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی که ارکان اصلی هر نظامی است، منجر می‌شود.

عطوان نوشت: در حالی وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی از کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم می‌خواهد یک عملیات گسترده در شمال کرانه باختری برای نابودی یکباره نیروهای مقاومت در این منطقه در سریع‌ترین زمان ممکن، انجام شود که فراموش کرده است، تل آویو از دهه‌ها قبل، از تمام انواع سلاح خود به جز سلاح‌های هسته‌ای، علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده اما هنوز نتوانسته ریشه‌های مقاومت را که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و هر نسل جدید، قوی‌تر و هوشمندانه‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند، بخشکاند.

وی اعلام کرد: اگر بالگردها و تانک‌ها و خودروهای زرهی نتوانستند کنترل یک اردوگاه را به دست بگیرند پس چگونه می‌خواهند کنترل شهر نابلس و دیگر شهرهای شمالی را به دست بگیرند و حتی اگر این اتفاق بیافتد چگونه صهیونیست‌ها می‌توانند این روند را ادامه دهند؟ رژیم صهیونیستی هر چقدر هم که انبارهای سلاح خود را پر کند و به موشک‌ها و نظامیان خود اضافه کند، هرگز در این نبرد پیروز نخواهد شد و نمی‌تواند امنیت را برای شهرک نشینان صهیونیست محقق کند مگر آنکه حقوق مشروع ملت فلسطین را به رسمیت شناخته و به اشغالگری خاک فلسطین بدون هیچ استثنایی پایان دهد.

عطوان تاکید کرد: تمام نشانه‌های موجود بیانگر آن است که نیروهای مقاومت پیروز خواهند شد چرا که این نیروها امروزه با ابتکار عمل بیشتری و با سلاح‌ها و روحیه قوی‌تری پا به میدان گذاشته‌اند و از رهبران فاسد و ذلیل عربی و فلسطینی دستور نمی‌گیرند. انتفاضه نخست فلسطین که با سلاح‌های خیلی ابتدایی توانست پنج سال مقاومت کند، انتفاضه مسلحانه کنونی با نیروهای جوان خود، در برابر تمام مکرها و خدعه های صهیونیست‌ها و کشورهای عربی، ایمن است و فریب وعده وعیدها را نخواهد خورد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.