صفحه اصلی / اجتماعی / احمدی‌نژاد نیاید، انتخابات پرشور نمی‌شود/ احمدی‌نژاد در سناریوی اضمحلال جمهوری اسلامی بازی نمی‌کند/ ائتلاف روحانی و لاریجانی برای اسفندماه محتمل است

احمدی‌نژاد نیاید، انتخابات پرشور نمی‌شود/ احمدی‌نژاد در سناریوی اضمحلال جمهوری اسلامی بازی نمی‌کند/ ائتلاف روحانی و لاریجانی برای اسفندماه محتمل است

حانیه برومند- ️انتخابات ۱۴۰۲ در پیش است و هنوز جناح‌های سیاسی به شکلی منسجم برنامه‌ریزی نکرده‌اند و بازار شایعات حول هرکدام به شکلی داغ است. اینکه اصولگرایان لیست های متعددی خواهند داد یا در نهایت قالیباف و جبهه پایداری به وحدت می رسند، یکی از مهمترین مسائل انتخاباتی جناح راست در ماه های اخیر است.

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبر فوری در خصوص دلیل سکوت ماه‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد افشاگری کرد.

احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس که با انتشار لیست خودرویی در ماه‌های قبلی حسابی خبرساز شده بود، گفت: در مجلس رقابت بین جریان قالیباف تحت عنوان نواصولگرایان و جریان پایداری به روشنی دیده می‌شود و این یعنی اصولگرایان به دلیل فقدان رقیب دچار رقابت درون گروهی شده‌اند.

اما به جز اصولگرایان، جریان احمدی نژاد یکی دیگر از علامت سوال های این روزهاست. حتی مدتی قبل در بازه زمانی پیش‌ثبت‌نام‌ها، شایعه شد که رییس جمهور سابق ایران برای انتخابات وارد شده. خبری که البته بعدتر تکذیب شد. بالاخره جریان احمدی نژاد برای مجلس برنامه دارد یا خیر؟

علیرضابیگی معتقد است: جریان احمدی‌نژاد بروز و ظهوری در مجلس نداشته و ندارد. احمدی‌نژاد در دوره‌ انتقاد کردنش، نقاط ضعف و سبب خسارت را به روشنی برای مسئولین جامعه بیان کرد اما به قدری اعتراضات به ایشان تند بود که حتی به واقع گفته می‌شد که چرا ایشان اجازه چنین نقدهایی را دارند.

وی گفت: احمدی‌نژاد در آن شرایط خود را به مثابه یک بچه چوپان توصیف می‌کرد که از بلندی آمدن سیل را می‌‌دید و به دیگران خبر از در راه بودن سیل می‌داد؛ با خفه کردن این بچه‌ چوپان شما نمی‌توانید جلوی سیل را بگیرید. متاسفانه هشدارهای ایشان موثر واقع نشد و آن‌چه که نباید اتفاق افتاد.

دلیل سکوت احمدی‌نژاد چیست؟

علیرضابیگی درباره علت سکوت احمدی نژاد پاسخ داد: اگر الان احمدی‌نژاد بخواهد همان رویه قدیمی خود را ادامه دهد و حرفی بزند، قطعا بازی کردن در سناریوی کسانی است که اضمحلال جمهوری اسلامی را انتظار می‌کشند. ایشان بنا ندارد در سناریویی که بیگانگان طراحی کردند ایفای نقش بکند فلذا ترجیح می‌دهد که سکوت کند.

اما سوالات بی پاسخ دیگری هم در این میان مطرح است. نواصولگرایی و جریان پایداری چه تاکتیکی را در نهایت اتخاد خواهندکرد؟ از سوی دیگر اصلاح طلبان چه برنامه ای دارند؟ ایا برای ایجاد شور انتخاباتی، مجوز ویژه ای برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات صادر می شود؟ آیا جریان اصلاحات شانسی برای جلب دوباره ارای مردم دارد؟

علیرضابیگی با انتقاد از پایگاه مردمی جریان‌های اصولگرایی گفت: از آن‌جایی که نواصولگرایان و پایداری‌ها هردو پایگاه ضعیفی بین مردم دارند، عملا رقابت فقط بین خودشان اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به آزادی‌عمل‌هایی که به برخی از اصلاح طلبان داده می‌شود، خاطرنشان کرد: ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات سبب اتحاد این دو جریان درون‌گروه اصولگرایی می‌شود. طراحی‌ها به گونه‌ای است که امکان بروز و ظهور جریان اصلاح‌طلبی حتی با حضور آن‌هایی که پرونده زندان هم داشتند فراهم شده‌است.

نماینده مردم تبریز گفت: شاهد حضور افرادی مانند کرباسچی، پزشکیان، شریعتی و قوچانی در مواجهه با افرادی مانند روان‌بخش، شریعتمداری، ایزدی و چهره‌های شاخص اصولگرایی هستیم که حکایت از سناریویی دارد که در تلاش برای برجسته‌سازی جریان اصلاح‌طلبی و داغ کردن تنور انتخابات است.

وی این اتفاقات را ناشی از جریانی پشت صحنه دانست و گفت: این سناریو نمی‌تواند تصادفی باشد، زیرا من چندین جلسه مناظره از این دو گروه را مشاهده کردم که علیه نفر سومی به نام احمدی‌نژاد به مناظره پرداختند و ظاهرا پیروز این مناظره اصلاح‌طلبان بودند.

علیرضابیگی تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که برنامه‌ای برای برجسته کردن اصلاح‌طلبان از طریق صدا و سیما در حال انجام است کما اینکه حضور نوبخت، محسن هاشمی و مرعشی در صدا و سیما حکایت از واقعیت چنین امری دارد.

وی با انتقاد از رویکرد صداوسیما و سایر دستگاه‌ها نسبت به احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه درخواست کردیم امکان حضور احمدی‌نژاد و جریانش، جهت پاسخ دادن به مسائل مطرح شده توسط این دو‌ گروه، فراهم بشود اما گویا متاسفانه بنا نیست این درخواست انجام بشود.

ائتلاف روحانی و لاریجانی قطعی است؟

اما سوال آخر، علی لاریجانی که در انتخابات ۱۴۰۰ ردصلاحیت شد؛ باز فعالیت هایش را آغاز کرده، اما این فعالیت‌ها ایا منجر به لیست مشترک لاریجانی و روحانی می‌شود؟ علیرضابیگی معتقد است: ارائه شدن لیست مشترک لاریجانی – روحانی به دلیل قرابت‌هایی که دارند محتمل است و دور از ذهن نیست. احمدی‌نژاد پایگاه گسترده مردمی دارد که همواره موجبات نگرانی سایر جریانات را فراهم کرده؛ بنابراین همیشه تلاشی مبنی بر نادیده گرفتن این جریان صورت گرفته و وقتی که مردم نادیده گرفته شوند، نمی‌توان انتظار یک انتخابات پرشور داشت.

گفت‌وگوی خبرفوری با احمد علیرضابیگی را در گزارش زیر تماشا کنید.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.