صفحه اصلی / جهان / استقبال پاکستان از تمایل آمریکا برای کمک به پیشبرد صلح افغانستان

استقبال پاکستان از تمایل آمریکا برای کمک به پیشبرد صلح افغانستان

قریشی، وزیر خارجه پاکستان

وزیر خارجه پاکستان از اظهارنظر رئیس جمهوری آمریکا درباره از سرگیری گفتگوها با طالبان و کمک به تحقق صلح در این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت: تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای پیگیری سازش سیاسی در افغانستان از طریق گفتگو با طالبان یک تحول مثبت است. امیدواریم که مذاکرات بین آمریکا و طالبان به زودی از سر گرفته شود و به ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و همچنین منطقه کمک کند.

وزیر خارجه پاکستان با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از روند صلح افغانستان گفت: دولت اسلام آباد به حمایت خود ادامه می‌دهد و روند صلح و سازش مجدد در افغانستان را تسهیل می‌کند.

ترامپ روز پنجشنبه در سفری غیرمنتظره به افغانستان رفت تا در کنار نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور عید شکرگزاری را جشن بگیرد.

ترامپ در دیدار با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در جریان بازدید از پایگاه هوایی بگرام گفت: طالبان می‌خواهد توافقی حاصل شود و ما با آنها دیدار می‌کنیم.

روز جمعه و یک روز پس از صحبت‌های ترامپ، خبرگزاری الجزیره گزارش کرد، آمریکا و طالبان مذاکرات غیررسمی داشته و در دوحه قطر به بررسی از سرگیری گفتگوهای رسمی صلح پرداختند.

اوایل سپتامبر سال جاری میلادی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که گفتگوهای صلح با طالبان کاملا متوقف شده که در نتیجه حملات این گروه شبه نظامی در کابل و کشته شدن ده‌ها تن از جمله یک سرباز آمریکایی بود.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آزمایش موشکی هند در بحبوحه تنش با پاکستان بر سر کشمیر

هند و پاکستان در هفته‌های گذشته و در بحبوحه تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر چندین آزمایش موشکی انجام داده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند روز شنبه به صورت موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک میان برد به نام Agni-III با بردی بیش از ۱۸۶۲ مایل را آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند زیر نظر وزارت دفاع این کشور ساخته شده و از ۲۰۱۱ عملیاتی است. دانشمندان دفاعی هند یکسری آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی انجام داده‌اند در حالیکه ارتش پاکستان هم یکسری آزمایش‌های موشکی انجام داده است که شامل موشک شاهین ۱ و موشک‌های بالستیک سطح به هوا است. منابع دفاعی نیز تایید کرده‌اند که ارتش هند قرار است موشک‌های بالستیک نصب شده روی زیر دریایی موسوم به K۴ را اواسط دسامبر سال جاری میلادی آزمایش کند. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.