صفحه اصلی / اجتماعی / اسرائیل در ادعایی: محاصره شهر غزه کامل شده است/ سازمان ملل: آوارگی ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیونی غزه

اسرائیل در ادعایی: محاصره شهر غزه کامل شده است/ سازمان ملل: آوارگی ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیونی غزه

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی: محاصره شهر غزه کامل شده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم موفق شده است نوار غزه را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم و شهر غزه را محاصره کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که محاصره شهر غزه را تکمیل کرده است و نوار غزه را به دو قسمت تقسیم کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یک شنبه با ادعای اینکه محاصره شهر غزه کامل شده است و آنها به ساحل غزه رسیده‌اند بار دیگر از فلسطینیها خواست به جنوب غزه بروند.

وی همچنین مدعی شد که ارتش این رژیم تحت فرماندهی تیپ گولانی نوار عزه را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم کرده است.

وی با بیان اینکه ارتش امشب نیز حملات خود را به شیوه ای موثر علیه غزه تشدید کرده است از مردم غزه خواست به سمت مناطق جنوبی بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی درحالی از مردم غزه خواسته به سمت جنوب بروند که جنگنده‌های این رژیم مناطق جنوبی از جمله پناهگاه‌های شناخته شده زیر نظر سازمان ملل را نیز از حملات مرگبار خود بی نصیب نگذاشته است.

 شبکه الجزیره اما از یورش و درگیری مسلحانه رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت حماس در جاده ساحلی در غرب غزه خبر داده است.

سازمان ملل: ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیونی غزه آواره شده‌اند

آژانس امدادرسانی سازمان ملل در نوار غزه اعلام کرد که ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسم به آنروا اعلام کرد که از زمان شروع جنگ اسرائیل در غزه حدود ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند که بیش از نیمی از آنها در حدود ۱۵۰ مقر و پناهگاه وابسته به سازمان ملل پناه گرفته‌اند.

آنروا در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: غزه در حال حاضر در شرایط قطع کامل ارتباطات قرار دارد چرا که اسرائیل دوباره خطوط ارتباطی و اینترنت غزه را قطع کرده است.  

این نهاد وابسته به سازمان ملل در غزه همچنین گفته: ۴۸ مقر و مکان این سازمان از ابتدای حملات اسرائیل به غزه دچار آسیب شده است.

آنروا در ادامه تاکید کرده است که مردم غزه به طور کامل از عزیزان خود و همچنین جهان خارج جدا افتاده‌اند.

وزارت ارتباطات و تکنولوژی فلسطین روز یک شنبه از قزع دوباره اینترنت و خطوط ارتباط در غزه به دست رژیم صهیونیستی خبر داد.

هشدار «مهم‌ترین فرمانده ارتش آمریکا» به رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه

«مهم‌ترین فرمانده ارتش آمریکا» با توجه به شکست‌های این کشور در جنگ‌های آن در منطقه، با هشدار درباره بدتر شدن اوضاع برای ارتش رژیم صهیونیستی با طولانی‌تر شدن جنگ غزه، تاکید کرد که این رژیم باید راهبردهایی برای اداره غزه پسا-جنگ در نظر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ژنرال بازنشسته «دیوید پترائوس» که فرماندهی ارتش آمریکا را در جنگ‌های آن با القاعده و داعش را بر عهده داشت، می‌گوید، ارتش رژیم صهیونیستی با بدتر شدن چالش‌های پیش رویش در میدان جنگ غزه، باید از تجربیات تلخ آمریکا در جنگ‌های نام‌برده واشنگتن در منطقه درس بگیرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی در این باره نوشت: درک اشتباهات فاحش نظامی اسراییل که منجر به غافلگیری کامل آن توسط حماس در حمله ۷ اکتبر شد، برای پترائوس سخت بوده است که مهم‌ترین فرمانده ارتش آمریکا در قرن ۲۱ خوانده می‌شود. او ابراز ناامیدی و دل‌سردی کرد که رهبران اسراییل برنامه مشخصی برای فردای جنگ ندارند و این تا حد زیادی شبیه عملکرد آمریکاست که هیچ راهبرد خروج جامعی پس از سرنگونی صدام در دو دهه پیش نداشت.

پترائوس در گفت‌وگویی تلفنی به هاآرتص گفت که «برای پیروزی در جنگ، سران غیرنظامی و نظامی باید چهار وظیفه را به درستی انجام دهند. اولین تکلیف این است که ایده‌های بزرگ (راهبرد) به درستی انجام شوند. دومی این است که این ایده‌های بزرگ به نظامیان و تمامی کسانی که سهمی در نتیجه جنگ دارند منتقل شود. سومی، نظارت بر اجرای این ایده‌های بزرگ است. چهارمی نیز این است که با پیش رفتن اوضاع در میدان جنگ، باید معلوم شود که چطور این ایده‌ها باید اصلاح شوند تا این چهار وظیفه مدام قابل اجرا باشند.»

با این معیارهایی که پترائوس اقدامات رژیم صهیونیستی در چهار دهه گذشته را می‌سنجد، اولین تکلیف انجام شده است. او می‌گوید «در این زمینه، نخست‌وزیر و کابینه او بزرگ‌ترین ایده را اعلام کرده‌اند که از بین بردن عناصر نظامی و سیاسی حماس است»؛ بنابراین، این ماموریت نیروهای نظامی اسرائیل است. اما دیگر اهداف چه می‌شود؟ پترائوس در اینجا تذکری می‌دهد: «اگرچه ارتش اسراییل راهبرد مشخصی برای انجام دادن ماموریت بسیار مهم خود دارد، باید آن را در محیطی شهری به سرانجام برساند که اوضاع را سخت‌تر نکند.»

رئیس سیا وارد اراضی اشغالی شد

یک مقام آمریکایی گفت که ویلیام برنز، رئیس سیا روز یکشنبه برای دیدار با سیاستمداران و همتایان اطلاعاتی در سراسر خاورمیانه وارد اراضی اشغالی شد.

به گزارش ایسنا، این مقام گفت: «آنها در مورد موضوعات مهم دوجانبه از جمله وضعیت غزه، حمایت از مذاکرات درباره اسرای نزد حماس و تعهد آمریکا برای ادامه بازدارندگی بازیگران دولتی و غیردولتی از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس گفت‌وگو خواهند کرد.»

این مقام افزود: «این سفر تعهد ما به همکاری اطلاعاتی به ویژه در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم و ​​امنیت را تقویت خواهد کرد.»

در حال تکمیل…

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.