صفحه اصلی / اجتماعی / اعتراضات در سوریه ریشه اقتصادی دارد/ ماجراهای ۲۰۱۱ تکرار نمی‌شود

اعتراضات در سوریه ریشه اقتصادی دارد/ ماجراهای ۲۰۱۱ تکرار نمی‌شود

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبر فوری درباره ناآرامی ها در سوریه بیان کرد: به دلیل اقدامات خصمانه و ظالمانه‌ای به نام تحریم‌های سزار یا قیصر توسط آمریکایی‌ها، شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت سوریه درحال اجراشدن است. 

صدرالحسینی افزود: ملت سوریه ضمن پایمردی در موضوع استقلال و توانمندی و جلوگیری از تجزیه کشور خود در حال حاضر درگیر مشکلات اقتصادی است که در این شرایط ممکن است اعتصابات و اعتراضات در چارچوب مسائل صنفی به وجود بیاید.

وی بیان کرد: اینکه این اعتراضات منجر به وقایع سال ۲۰۱۱ شود، از تصور به دور است. تجربه مردم سوریه در مقابله با تروریسم پس از ورود تروریست‌ها از خارج مرزها و رونق رسانه‌هایی که قصد تخریب ذهن جوانان سوری را داشتند، از تبدیل این اعتراضات به بستری برای سوءاستفاده دوباره تروریست ها جلوگیری خواهد کرد. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ارتباط مستقیمی بین این اعتراضات و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و تلاش ها برای بازسازی ارتباطات، وجود دارد.  آمریکا از اینکه کشورهایی مانند روسیه و ایران درحال پدیدآوردن شرایطی هستند که سوریه مجددا روی پای خود بایستد و به اقتدار و شرایط گذشته خود برگردد، کینه و عقده دارد و به دنبال این موضوع است که سوریه نتواند پس از عبور از بحران مهار تروریسم به شرایط بازسازی و استقلال کامل برگردد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.