صفحه اصلی / سبک زندگی / افزایش ۸۰ درصدی کالری مورد نیاز جهان تا پایان قرن

افزایش ۸۰ درصدی کالری مورد نیاز جهان تا پایان قرن

تغذیه غذا جهان

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که میزان کالری مورد نیاز برای تغذیه جمعیت جهان تا پایان قرن حدود ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، طبق محاسبات کارشناسان آلمانی روند افزایش شاخص توده بدنی (BMI) منجر به این می‌شود که افراد نیاز به کالری بیشتری داشته باشند.

کارشناسان هشدار داده‌اند که عدم موفقیت در تأمین نیاز به کالری بیشتر می‌تواند منجر به نابرابری جهانی شود.

این مطالعه که توسط تیمی از دانشگاه گوتینگن آلمان صورت گرفته، محاسبه کرده که ۶۰ درصد از این افزایش کالری مورد نیاز در جهان ناشی از افزایش رو به رشد جمعیت جهان خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های جمعیت جهانی سازمان ملل، جمعیت جهان از حدود هفت میلیارد نفر در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۱۱ میلیارد نفر در سال ۲۱۰۰ میلادی افزایش خواهد یافت.

با این حال بیش از ۱۸ درصد افزایش کالری مصرفی از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون ناشی از افزایش برنامه‌ریزی‌ شده در قد و وزن جمعیت جهانی است.

"لوتز دپنبوش" از "مرکز جهانی سبزیجات" که یکی از مولفان این مطالعه است در این رابطه توضیح داد که بر اساس برآوردهای کارشناسان با فرض افزایش BMI و قد افراد، میانگین انرژی مورد نیاز روزانه بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۱۰۰ میلادی به ازای هر فرد ۲۵۳ کیلو کالری افزایش می‌یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: در مقیاس جهانی، اثر BMI و افزایش قد در مدل‌های کارشناسان به کالری اضافی منجر می‌شود که مطابق با مجموع نیازهای ۲۰۱۰ هند و نیجریه است.

هم‌چنین از این نظر که چه غذایی افزایش ۲۵۳ کالری در رژیم غذایی روزانه فرد را تامین می‌کند، دکتر دپنبوش اعتقاد دارد که دو موز بزرگ اضافی یا یک وعده سیب زمینی سرخ کرده می‌تواند به رژیم غذایی افراد اضافه شود.

مدل‌سازی کارشناسان حاکی از آن است که کشورهای آفریقای سیاه احتمالاََ بیشترین تأثیر را از این افزایش میزان کالری مورد نیاز جهانی در آینده داشته باشند. به گفته کارشناسان این منطقه در حال حاضر نیز با توجه به رشد سریع جمعیت، شاهد افزایش شدید نیاز به کالری بوده است.

کارشناسان هشدار دادند که عدم موفقیت در سیاست جهانی غذا جهت تأمین این افزایش تقاضا برای انرژی بیشتر می‌تواند باعث تشدید نابرابری غذایی و اقتصادی شود.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، آن‌ها هم‌چنین هشدار داده‌اند که افزایش تقاضا برای مواد غذایی منجر به افزایش قیمت مواد غذایی می‌شود. در حالی که کشورهای ثروتمند قادر به پاسخگویی به این افزایش و تامین نیازهای خود خواهند بود، کشورهای فقیر با مشکل در این زمینه مواجه شده که این موضوع منجر به سوء تغذیه بیشتر میان جمعیت‌های آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

Original Article

این مطالب را نیز ببینید!

پیشگیری از اعتیاد

آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد + اینفوگرافیک

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.