صفحه اصلی / اجتماعی / امکان بازنشستگی پس از ۳۰سال وجود دارد / اگر به همه سهمیه بنزین بدهیم، مردم موافق افزایش قیمت سوخت می‌شوند! / معافیتهای مالیاتی را بالا می‌بریم

امکان بازنشستگی پس از ۳۰سال وجود دارد / اگر به همه سهمیه بنزین بدهیم، مردم موافق افزایش قیمت سوخت می‌شوند! / معافیتهای مالیاتی را بالا می‌بریم

در روزهای تصویب بدنامه هفتم‌ توسعه در مجلس، محسن زنگنه خبرسازترین نماینده در بهارستان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه مهمان خبر فوری بود و به سوالات ما پاسخ داد.

وی در بخشی از این گفتگو در واکنش به انتقادها از تصویب افزایش سن بازنشستگی گفت: هر فرد اگر بخواهد می‌تواند در ۳۰ سالگی هم با شروطی بازنشسته شود. همچنین کارفرماها در صورت عدم نیاز به نیروی کار، پس از ۳۰سال کارکرد می‌توانند برای او درخواست بازنشستگی بدهند.

دولت شرط افزایش حقوق بازنشستگان را افزایش سن بازنشستگی را اعلام کرده بود

محسن زنگنه افزود: حال صندوق‌های بازنشستگی خوب نیست جز دو صندوق مابقی عملا ورشکست محسوب می‌شوند. ما در کمیسیون تلفیق به دنبال افزایش حقوق بازنشستگان بودیم که دولت شرط آنرا اصلاح سنجه‌ها از جمله افزایش سن بازنشستگی اعلام کرد.

مجلس رقم معافیت مالیاتی حقوق را بالا خواهد برد

زنگنه در پاسخ به انتقادها به خاطر تشدید مالیاتها به ویژه از حقوق بگیرها بیان داشت: بار مالیات نباید بر دوش قشر حقوق‌بگیران باشد. ما در حال حاضر ۴۰ شرکت بزرگ داریم که ۱۵۰هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی دارند. چرا ما اینجا را ورود نمی‌کنیم؟

در سال سوم برنامه هفتم توسعه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق کارکنان هم تراز افزایش پیدا می‌کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم اظهار داشت: امسال اولین آزمون دولت در میزان تعهد به تحقق برنامه هفتم توسعه است. اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت پیشنهاد داده که حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش پیدا کند خلاف برنامه هفتم توسعه است. در سال اول برنامه هفتم توسعه دولت موظف است که ۴۰ درصد از فاصله حقوق بین بازنشستگان و کارکنان رسمی را پر بکند. 

مردم مقصر تورم نیستند که بخواهند مالیات خانه و خودروی گران شده خود را بپردازند

محسن زنگنه تاکید کرد: اینکه درست نیست ما مردم را تنبیه کنیم به دلیل تورمی که خود ما باعث آن بوده‌ایم. در مورد مالیات بر ارزش افزوده که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ آنرا یک درصد افزایش داده است ما محاسبه کردیم این مالیات در برخی کالاها سه چهار بار دارد توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: یک بخشی از نابسامانی سیستم مالیاتی کشور تعارض منافعی است که وجود دارد. صاحب بسیاری از این خانه‌های خالی بانک‌های ما هستند.

برخی استدلال می‌کنند که اگر به همه سهمیه بنزین بدهیم، مردم از بالا رفتن قیمت بنزین استقبال می‌کنند

زنگنه درباره بحث داغ سهمیه بنزین هم ادامه داد: با اینکه به افراد سهمیه بنزین بدهیم مخالفم. اگر بخواهیم این استدلال را بپذیریم برای آموزش هم باید بپذیریم. شما سه تا بچه دارید من بچه ندارم. بچه شما که می‌رود مدرسه دولتی دارد از یارانه استفاده می‌کند من استفاده نمی‌کنم پس باید آن یارانه را هم به من پرداخت کنند.

قیمت بنزین با توجه به میزان مصرف افراد شناور می‌شود

محسن زنگنه گفت: در برنامه هفتم ما مصوب کردیم که قیمت یارانه‌ای بنزین نباید تغییری بکند اما اینکه چقدر سهمیه یارانه‌ای در اختیار مردم قرار بگیرد دست دولت است. طبق برنامه هفتم دولت می‌تواند همانطور که در آب، برق و گاز، باتوجه به میزان مصرف با یک شیب قیمت افزایش می‌یابد در بنزین هم چنین عوارضی بسته شود.

 

گفتگوی کامل خبر فوری با محسن زنگنه را اینجا ببینید و نظر بدهید.

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.