صفحه اصلی / آموزش عالی / «بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

«بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

دانستنی نیوز، گروه بین‌الملل: تمام شاخصه‌های کنونی در منطقه از تمایل روزافزون کشورهای عربی به همکاری با سوریه تا اقدام عربستان و کشورهای عربی و اسلامی در کاهش تولید نفت برای به چالش کشیدن آمریکا، بیانگر کاهش نفوذ این کشور در منطقه است؛ مسأله ای که ممکن است باعث ارتکاب یک حماقت از سوی رژیم صهیونیستی و نابودی کامل این رژیم شود.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: سخنان اخیر هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در خصوص هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای ارتکاب هرگونه اشتباهی بیانگر وجود شرایط جنگی در لبنان و تمام منطقه است. یک منبع لبنانی نزدیک به حزب الله به ما گفته است که این حزب و نیروهای وابسته به آن به همراه تمام تجهیزات موشکی و زمینی خود در بالاترین سطح از آماده باش به سر می‌برند تا با هرگونه تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

تهدیدات اخیر حزب الله در خصوص حمله موشکی به تل‌آویو و یورش نیروهای یگان الرضوان به الجلیل با اعلام تولید موشک فتاح و خیبر از سوی ایران که کمتر از چهار دقیقه به تل‌آویو می‌رسد همزمان شده است. سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به عربستان بیشتر شبیه درخواست کمک از ریاض بود که بیانگر کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه است. شکست آمریکا در پیشبرد پرونده عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو، عدم توقف گرایش کشورهای عربی به سوریه، اقدام عربستان و کشورهای عربی و اسلامی برای کاهش تولید نفت و به چالش کشیدن آمریکا، همه و همه به ضرر رژیم صهیونیستی بوده و ممکن است باعث شود این رژیم دست به حماقتی بزند که در نهایت باعث نابودی کامل خود خواهد شد.

«بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با خشونت و جنایت میان فلسطینی‌های مقیم اراضی اشغالی، علیه آنها جنگ به راه می‌اندازد. ایتمار بن گویر وزیر امنیت این رژیم، خواهان اختیارات گسترده با مشارکت سرویس شاباک برای سرکوب فلسطینی‌های مقیم اراضی اشغالی در مواجهه با تجاوزات رژیم صهیونیستی، شده است.

«بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

روزنامه القدس العربی به نقل از روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت: هیأت رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس بین المللی در شهر بالی اندونزی شرکت نخواهد کرد چرا که به این هیأت ابلاغ شده، اجازه برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی را نخواهد داشت و نام جعلی این رژیم نیز در کنفرانس مطرح نخواهد شد.

«بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: مسئولان آمریکایی یکی از نیروهای برجسته حزب الله لبنان به نام محمد یوسف حمود را آزاد کردند. در خصوص وی گزارش‌های هالیوودی و مستندهای عجیب و غرب و دهها گزارش رسانه‌ای تهیه شده است. یوسف حمود ۲۳ سال از عمر خود را در زندان‌های آمریکا گذراند چرا که به یک حبس ۱۵۵ ساله بدون هیچ دلیل و مدرکی محکوم شده بود.

«بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

روزنامه لبنانی البناء در خصوص سفر رئیس جمهور ایران به ونزوئلا نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در جریان دیدار با همتای ونزوئلایی خود در کاراکس، ۲۵ توافقنامه همکاری‌های مشترک با این کشور در زمین‌های مختلف از جمله نفت، تجارت، بهداشت و تکنولوژی امضا کرد.

«بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

روزنامه سوری الثوره در گزارشی با تیتر «بریکس و آینده جهان» نوشت: در اوج درگیری‌های جهانی میان شرق به رهبری روسیه و چین و غرب به رهبری آمریکا، گروهی از کشورها با نام گروه بریکس، به عنوان قدرت اقتصادی و سیاسی نوپا که می‌تواند رهبری تحولات بین المللی را به دست گرفته و آینده جهان را برای پنج دهه آتی مشخص کند، ظهور پیدا کرده است.

آمریکا با نگرانی به این گروه می‌نگرد و به نوشته مجله نیوزویک، بریکس در حال تبدیل شدن به یک کابوس برای آمریکا و کشورهای غربی در سایه افزایش تمایلات جهانی برای پیوستن به این گروه است.

«بریکس»؛ کابوس جدید آمریکا / پرچم صهیونیست‌ها بالا نرفت

المسیره به نقل از شورای عالی سیاسی این کشور نوشت: یمن هرگز بر سر حاکمیت کامل خود معامله نخواهد کرد و تداوم تجاوز به این کشور و محاصره آن را نمی‌پذیرد. ارتش یمن از ذخایر ملی این کشور در وجب به وجب خاک آن حمایت می‌کند. مردم یمن به خوبی می‌دانند که آمریکا محاصره این کشور را تشدید کرده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.