صفحه اصلی / اجتماعی / جنگ غزه وارد مرحله جدیدی می شود/ از درگیری شدید کماندوها تا بمباران تل آویو/ جنگ زمینی گسترش خواهد یافت؟

جنگ غزه وارد مرحله جدیدی می شود/ از درگیری شدید کماندوها تا بمباران تل آویو/ جنگ زمینی گسترش خواهد یافت؟

به گزارش خبر فوری، جنگ غزه وارد فاز جدیدی شده است. ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرد نیروی زمینی خود را وارد غزه کند، درگیری سنگینی بین نیروهای صهیونیست و جنبش حماس شکل گرفت و اسرائیل مجبور به عقب نشینی شد. از آن سو، ارتش رژیم اشغالگر قدس سنگین ترین حمله هوایی خود را علیه غزه به کار گرفت و حماس نیز به تلافی حمله هوایی اسرائیل، شهرهای اسرائیل را بمباران کرد.

نبرد خونین آغاز شد

بر اساس گزارشی که الجزیره منتشر کرد، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز یکشنبه اعلام کرد که کماندوهای این جنبش با نیروهای اسرائیلی که در حال نفوذ به شمال غربی بیت لاهیا (شمال نوار غزه) بودند درگیر شده و مانع از ورود آنان به نوار غزه شده اند. درگیری مسلحانه حماس با نیروی زمینی اسرائیل در حالی شدت گرفته که نیروهای تیپ توپخانه حماس به سمت تل آویو موشک شلیک کردند.

در بیانیه اخیر حماس آمده است که نیروهای گردان القسام خودروهای اسرائیلی را با گلوله‌های پشت سر هم و خمپاره آل یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. آنها همچنین، عملیات تک تیراندازی را علیه سربازان اشغالگر انجام دادند و خودروهای زرهی دشمن را هدف قرار دادند.

همچنین، منطقه الامریه در شمال غربی بیت لاهیا با پهپادهای الزواری حماس مورد هدف قرار گرفته است. خبرنگار آناتولی ترکیه گزارش داد که ناوهای جنگی رژیم صهیونیستی به سمت منطقه ای که جنگنده های القسام در حال رویارویی با نیروهای متجاوز اسرائیلی بودند، با آتش سنگین هجوم آوردند.

اوایل روز یکشنبه، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در دو درگیری جداگانه در شمال غزه یک افسر و یک سرباز این رژیم به شدت مجروح شده اند.

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد سربازان کشته شده از آغاز جنگ به ۳۱۱ نفر و اسرای اسرائیلی در غزه نیز به ۲۳۰ نفر افزایش یافته است و همچنین ۱۲۵ هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی نوار غزه و شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی مناطق درگیر جنگ در مرز را تخلیه کرده اند.

بمباران شهرهای اسرائیل توسط مقاومت

گردان های القسام در واکنش به کشتار غیرنظامیان فلسطینی از بمباران تل آویو با یک حمله موشکی عظیم خبر داد. ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حمله بدون تلفات بوده است. حماس به چند شهرک دیگر نیز حمله کرده است. خبرنگار الجزیره نیز تایید کرد که یک موشک در منطقه هود هشارون سقوط کرده است و آمبولانس‌های اسرائیلی به سمت این منطقه حرکت می کرده و آژیرهای خطر در شهرهای مختلف اسرائیل از جمله تل آویو، هرتزلیا و رعنانا و شهرهای مجاور آن به صدا درآمده است.

گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، نیز تأیید کردند که انبوه سربازان اسرائیلی را در نزدیکی دروازه السریج، دروازه السناطی و منطقه العین الثالثه با خمپاره بمباران کردند. همچنین، گردان های قدس توانستند به نیر عوز و منطقه مفتاحیم حمله کرده و آنها را با موشک بمباران کنند.

جنگ زمینی گسترش خواهد یافت؟

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به خطراتی که عملیات زمینی برای نیروهایش در پی دارد، اعلام کرد که به تدریج و آرام آرام عملیات زمینی  خود را گسترش داده و تعداد سربازان خود را در شمال نوار غزه افزایش خواهد داد. یواو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که جنگ با حماس در غزه پس از بمباران شدید و شبانه این منطقه و درگیری های زمینی با سربازان گردان القسام و جنبش حماس وارد مرحله جدیدی شده است.

ارتش اشغالگر اسرائیل برای بیست و سومین روز متوالی حملات شدیدی را به نوار غزه انجام داد و حملاتی را هم به کرانه باختری داشته که در نتیجه آن بیش از ۸ هزار فلسطینی از جمله ۳۳۴۲ کودک، ۲۰۶۲ زن و ۴۶۰ سالمند به شهادت رسیدند. به گفته وزارت بهداشت غزه، نزدیک به ۲۰ هزار فلسطینی هم مجروح شده اند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.