صفحه اصلی / اجتماعی / حمله اسرائیل به اطراف زینبیه دمشق/ شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران/ سپاه در بیانیه ای: بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت/ پیام رئیسی/ عکس

حمله اسرائیل به اطراف زینبیه دمشق/ شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران/ سپاه در بیانیه ای: بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت/ پیام رئیسی/ عکس

برخی منابع خبری ساعاتی پیش گزارش دادند که صدای چند انفجار از منطقه زینبیه دمشق شنیده شده است که گفته می‌شد رژیم صهیونیستی بار دیگر این منطقه را هدف قرار داده است.

به گزارش فارس، رادیو «شام اف ام» هم خبر داد که انفجار اطراف زینبیه، به خاطر حمله رژیم صهیونیستی به یکی از مزارع بوده است که اطلاعات اولیه، حاکی از زخمی شدن چند نفر و خسارات مادی است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

گروه‌های مقاومت طی هفته‌های اخیر در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از چند جبهه صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

حزب‌الله لبنان نیز طی هفته‌های اخیر، بارها مواضع صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و تلفات و خسارت‌های زیادی به صهیونیست‌ها وارد آورده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اواخر آذر ماه گذشته هم از حمله توپخانه‌ای به اهدافی در جنوب سوریه خبر داد. صهیونیست‌ها مدعی شدند که مواضع ارتش سوریه که از آنجا به شمال فلسطین اشغالی موشک شلیک‌شده بود را گلوله‌باران کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این خبر داده بودند که چند موشک از سوریه به سوی مناطق جولان اشغالی شلیک شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که چند موشک از خاک سوریه به سوی بلندی‌های جولان شلیک شده که این موشک‌ها در مناطق باز فرود آمده‌اند.

شهادت یکی از مستشاران سپاه در زینبیه دمشق

به گزارش ایرنا، در حمله  عصر امروز رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید.

سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

 

تصویری از شهید سیدرضی موسوی (سمت راست تصویر) در  کنار شهید سیدمحمد حجازی (سمت چپ تصویر)/ جماران

بیشتر بخوانید: دوستی دیرینه فرمانده سپاه که امروز در سوریه شهید شد با سردار سلیمانی/ ویدئو

روابط‌عمومی کل سپاه ضمن تأیید شهادت سردار «سید رضی موسوی»: بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت

متن اطلاعیه بدین شرح است:

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تأکید می‌شود بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

اطلاعات بیشتر متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

جزئیات شهادت سید رضی موسوی از زبان سفیر ایران در سوریه/ منزل شهید سید رضی بوسیله سه موشک رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت

حسین اکبری سفیر کشورمان در سوریه در گفت‌وگو با مهر: امروز ساعت ۲ ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند‌. 

منزل ایشان ظاهرا با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تامین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

سفیر ایران در سوریه در پایان به فعالیت مستشاری شهید سید رضی در سوریه اشاره کرد.

اورشلیم‌ پست به نقل از مقام‌های اسرائیلی: اسرائیل انتظار پاسخ از جبهه شمالی را به کشته شدن سردار سپاه پاسداران ایران دارد.

رئیس‌جمهور در پیامی شهادت سردار سید رضی موسوی را تسلیت گفت/اسرائیل قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد

شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق را به ملت ایران و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم.

این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت.

بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.