صفحه اصلی / اجتماعی / نام شهدا را تکریم می کنیم

نام شهدا را تکریم می کنیم

دانستنی آنلاین:شهردار تهران در پستی توئیتری نوشت: نام شهدا را تکریم می‌کنیم و عظمت جایگاه‌شان را در یادها زنده نگاه می‌داریم.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران در پستی توئیتری خود را پاسدار خون شهدا دانسته و بر تکریم نام شهدا تأکید کرد.

 ​این پست شهردار تهران پس از صدور پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده است.

حناچی در این پست نوشته است:

افتخار ما؛ چه امروز در لباس خدمت و چه دیروز در لباس خاکی حراست از سرزمین‌مان، هم‌رزمی با شیرمردانی است که بر هر کوی و برزنی نام‌ مقدس‌شان می‌درخشد.

خود را پاسدار خون آنان می‌دانیم و به فرموده مقام معظم رهبری نامشان را تکریم می‌کنیم و عظمت جایگاه‌شان را در یادها زنده نگاه می‌داریم.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در پیامی که توسط حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر تکریم نام شهدا تأکید کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر روز که بر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و افق‌های تازه آشکار می‌گردد و فراز و نشیب‌های این راه پر افتخار نمایان‌تر می‌شود، ارزش جانبازی شهیدان جلوه بیشتر می‌یابد. آنان با خون خود بنیان این سازه عظیم و پرشکوه را مستحکم کردند و نهال نو رسی را به درخت ستبر و ریشه داری تبدیل نمودند. میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون همچنان گشوده است، و قله جهاد، شهادت است؛ فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر.

تکریم شهیدان، و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ماست.

والسلام علیکم و رحمه الله

سیدعلی خامنه ای

این در حالی است که در روزها و هفته‌های اخیر موضوع حذف نام شهدا از تابلوهای کوچه ها و معابر باعث شده تا بخش زیادی از هموطنان نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

هرچند که مسؤولانی شهرداری تهران به سرعت به این موضوع واکنش نشان داده و حتی بر اصلاح این موارد و همچنین عزل پیمانکاران متخلف تأکید کردند اما هموطنان نسبت به این موضوع ناراحت بوده و این اتفاق را قابل قبول ندانستند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.