صفحه اصلی / اجتماعی / گردشگری دومین صنعت پررونق دنیا

گردشگری دومین صنعت پررونق دنیا

دانستنی آنلاین: عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گردشگری دومین صنعت پر رونق دنیا به شمار می‌رود، گفت: مدیریت شهری با توجه به این موضوع می‌تواند شرایط اشتغال را برای همه طبقات ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در مراسم بزرگداشت روز گردشگر اظهار داشت: ۵ مهر مصادف با ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری است و هدف از در نظر گرفتن این روز ارج‌نهادن به آثار تاریخی و افزایش آگاهی جوامع در مورد صنعت گردشگری است.

 وی با اشاره به اینکه گردشگری دومین صنعت مهم دنیا به شمار می‌رود، افزود: این صنعت سهم مهمی در اقتصاد جهانی دارد و سبب پیشرفت اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه گردشگری با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را برای همه طبقات به ویژه جوانان و زنان به وجود می‌آورد،‌گفت: به گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۸ گردشگری ۳۱۹ میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است. و بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری به ازای ورود هر گردشگر ۲ تا ۶ شغل به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه گردشگری زمانی می‌تواند زیربنای توسعه جامعه شود که برنامه‌ریزی‌های گردشگری در سطوح منطقه‌ای و ملی قرار گیرد، گفت: برای این کار رویکرد مناسب با امکانات و منابع و جاذبه‌ای موجود باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: هنر مدیریت شهری در حوزه گردشگری اتخاذ رویکرد برنامه‌ریزی صحیح و سیاست‌های به جا و مناسب برای ایجاد درآمد پایدار و تغییرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در شهر و جامعه محلی است.

این عضو شورای شهر گفت: از زمان شروع به کار شورای پنجم رسالت این شورا توسعه شهر بر محوریت فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی بوده است در این شورا اعتقاد بر این است که به جای منافع کوتاه‌مدت منافع بلندمدت شهر مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تصویب ماده ۷۲ برنامه سوم شهرداری تهران و ایجاد ساختار تشکیلات مناسب گردشگری را می‌توان یکی از برنامه‌های بلندمدت مدیریت شهری تهران برای توسعه پایدار گردشگری دانست.

خلیل آبادی گفت: شهر گردش‌پذیر دارای زیرساخت‌های مطلوب‌تر، شادی و نشای بیشتر برای شهروندان و فرهنگ پایدار و میراث فرهنگی و تاریخی ماناتر دارد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.