صفحه اصلی / اجتماعی / دوسوم مخاطبان خبرفوری، عملکرد دولت رئیسی را ضعیف می‌دانند / اقتصاد در صدر نارضایتی‌ها

دوسوم مخاطبان خبرفوری، عملکرد دولت رئیسی را ضعیف می‌دانند / اقتصاد در صدر نارضایتی‌ها

نتایج نظرسنجی خبرفوری نشان می‌دهد، از بین حدود میانگین ۱۰۵ هزار شرکت‌کننده در هر نظرسنجی، ۶۰ تا ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عملکرد دولت را ضعیف، ۱۰ درصد متوسط و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد عملکرد دولت را مطلوب دانسته‌اند.

این نظرسنجی‌ها در پاسخ به سه پرسش درباره مهار تورم، پُرکاری دولت و سیاست خارجی انجام شده است.

ارزیابی نظر مخاطبان خبرفوری نشان می‌دهد ضعیف‌ترین بخش از عملکرد دولت رئیسی در حوزه اقتصادی با نارضایتی ۶۶درصدی در زمینه مهار تورم بوده و کم‌ترین نارضایتی با ۴۴ درصد در عرصه دیپلماسی است.

۵۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز عملکرد دولت در رابطه با پُرکاری دولت را ضعیف ارزیابی کرده‌اند.

همین نسبت در قبال نگاه مثبت به عملکرد دولت سیزدهم نیز دیده می‌شود. در این بخش نیز بالاترین نگاه مثبت به حوزه سیاست خارجی و کمترین میزان رضایت مربوط به حوزه تورمی بازار است.

پیش از این نیز نتایج یک نظرسنجی در سایت خبرفوری نشان داده بود که بیش از ۸۷درصد نارضایتی نسبت به عملکرد ابراهیم رئیسی وجود دارد (اینجا ببینید).

به نظر می‌رسد آنچه که نارضایتی عمومی مردم را از دولت در پی داشته، این است که هنوز پس از دو سال نتایج اقدامات دولت در سفره مردم دیده نمی‌شود و یا تیم رسانه‌ای دولت نتوانسته در این زمینه موثر عمل کند.

موافقان دولت سیزدهم معتقدند موفقیت‌های اخیر دولت رئیسی در حوزه دیپلماسی احتمالا می‌تواند به پیشرفت اقتصادی در ماه‌های آتی و افزایش میزان رضایت منتهی شود. با این حال مخالفان می‌گویند، بعید است با توجه به ناکارآمدی اقتصادی دولت، حتی پیشرفتهای دیپلماتیک، تحولی جدی در وضعیت سفره مردم پدید بیاورد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.