صفحه اصلی / اقتصادی / رشد ۱۰ برابری ظرفیت بنادر در تحریم

رشد ۱۰ برابری ظرفیت بنادر در تحریم

دانستنی آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۱۰ برابری ظرفیت بنادر در زمان تحریم ها، گفت: عملکرد بخش دریایی قابل مقایسه با گذشته نیست.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی٬ «محمد اسلامی» در دیدار مدیران ارشد ارگانهای دریایی کشور با معاون اول رییس جمهوری، افزود: هدف تحریم همواره ایجاد محدودیت برای جلوه های اقتدار و پیشرفت کشور بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از بخش های مهمی که مورد هدف تحریم کنندگان قرار گرفته، بخش دریایی کشور است که با همت مدیران و حمایت های صورت گرفته، وضعیت بخش دریایی کشور از رشد خوبی برخوردار بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران به همت فعالان عرصه دریایی اکنون از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: اجرای این طرح در سه شیفت کاری و به صورت فشرده دنبال می شود و اقدامات لازم برای تأمین شناورهای مورد نیاز کشور نیز در دستورکار قرار دارد.

اسلامی با اشاره به خروج شرکت های حمل و نقل دریایی خارجی پس از اعمال تحریم ها از کشور افزود: با خروج ۸۵ هزار کانتینر به همراه شرکت ها از کشور، تصور می شد که حمل و نقل دریایی ما فلج شود، اما امروز خط تولید کانتینر با استانداردهای بین المللی در کشور ایجاد شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.