صفحه اصلی / جهان / روسیه موشک فراصوت “کینجال” را در شمالگان آزمایش کرد

روسیه موشک فراصوت “کینجال” را در شمالگان آزمایش کرد

موشک کینجال

خبرگزاری رسمی روسیه گزارش کرد، جت رهگیر MiG-۳۱K روسیه یک موشک فراصوت "کینجال" (خنجر) را اوایل ماه جاری میلادی در بخش شمالگان روسیه آزمایش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این گزارش از سوی خبرگزاری تاس یک روز پس از آن منتشر شد که سرویس اطلاعات دانمارک نسبت به تشدید رقابت ژئوپلیتیکی در شمالگان هشدار داد و اعلام کرد، استفاده بیش از حد ارتش چین از تحقیقات علمی در منطقه شمالگان راهی برای ورود به این نقطه یخ‌زده زمین است.

خبرگزاری تاس روسیه از قول یکی از منابع مطلع گزارش کرد: این آزمایش‌ها در اواسط نوامبر صورت گرفتند. جت رهگیر میگ روسیه از فرودگاه نظامی اولنگورسک واقع در منطقه مورمانسک در شمال روسیه برخاسته و این موشک را علیه هدفی زمینی در حوزه آموزشی "پمبویی" در منطقه "کومی" شمالگان روسیه شلیک کرد. جزئیات بیشتری از این آزمایش منتشر نشده است.

سرویس اطلاعات دانمارک در گزارش ارزیابی ریسک سالانه خود که روز جمعه منتشر شد، آورده است: بین روسیه، ایالات متحده و چین یک بازی بزرگ قدرت در حال شکل گیری است که سطح تنش در منطقه شمالگان را افزایش می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مارس ۲۰۱۸ وجود موشک کینجال را در کنار سایر سیستم‌های موشکی اعلام کرد و آن را "بی رقیب" دانست که می‌تواند هر دشمنی را نابود کند.

رسانه‌های روسیه نیز گزارش کرده‌اند، این موشک می‌تواند هدفی را در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری با کلاهک اتمی یا متعارف خود بزند و چنین موشک‌هایی در منطقه نظامی جنوبی روسیه مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آزمایش موشکی هند در بحبوحه تنش با پاکستان بر سر کشمیر

هند و پاکستان در هفته‌های گذشته و در بحبوحه تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر چندین آزمایش موشکی انجام داده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند روز شنبه به صورت موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک میان برد به نام Agni-III با بردی بیش از ۱۸۶۲ مایل را آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند زیر نظر وزارت دفاع این کشور ساخته شده و از ۲۰۱۱ عملیاتی است. دانشمندان دفاعی هند یکسری آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی انجام داده‌اند در حالیکه ارتش پاکستان هم یکسری آزمایش‌های موشکی انجام داده است که شامل موشک شاهین ۱ و موشک‌های بالستیک سطح به هوا است. منابع دفاعی نیز تایید کرده‌اند که ارتش هند قرار است موشک‌های بالستیک نصب شده روی زیر دریایی موسوم به K۴ را اواسط دسامبر سال جاری میلادی آزمایش کند. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.