صفحه اصلی / اجتماعی / رویکرد متفاوت چهره‌های اصلاح‌طلب با جبهه اصلاحات؛ انشقاق در انتخابات مجلس و خبرگان؟

رویکرد متفاوت چهره‌های اصلاح‌طلب با جبهه اصلاحات؛ انشقاق در انتخابات مجلس و خبرگان؟

در فاصله چند ماه به انتخابات، هنوز آرایش جناح‌های مختلف در فضای سیاسی ایران، غبارآلود و نامشخص است. نه تکلیف لیست واحد اصولگرایان مشخص شده و نه حضور یا تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان.

در این میان، جبهه اصلاحات سعی کرده موضعی نسبتا خصمانه بگیرد و در بهترین حالت، نه کسی را دعوت به مشارکت کند و نه لیست بدهد، اما به نظر می رسد این تاکتیک، خیلی مورد استقبال برخی احزاب و چهره های اصلاح‌طلب قرار نگرفته و باید منتظر لیست های مختلف باشیم.

به جز کارگزارانی‌ها که حساب خود را مدتی است از اصلاح‌طلبان جدا کرده‌اند و از حضور در انتخابات مجلس گفته‌اند، این روزها شاهد فعالیت مضاعف روحانی و حتی امثال عارف هستیم.

روحانی که بعد از مدتی سکوت، در انتخابات خبرگان ثبت نام کرده، هر چند وقت یک بار درخصوص مسائل روز کشور اظهاراتی را مطرح می کند و به تیتر خبرها تبدیل می‌شود.

عارف، کاندیدای انصرافی ریاست جمهوری ۱۳۹۲ و نماینده اصلاح طلب سابق مجلس هم مثل روحانی فعالیت‌هایی را آغاز کرده و انگار علاقه‌ای به رویکرد آذر منصوری و دوستانش در جبهه اصلاحات ندارد. 

محمدرضا خباز نماینده ادوار اصلاحات در مجلس شورای اسلامی در خصوص عارف گفته: جلساتی داریم که تعدادی از استانداران به عنوان شورای مشورتی عارف حضور دارند. عارف علاقه‌مند است که کشور به سمت انتخابات حداکثری برود. ایشان همچنین مایل است که بتوان یک لیستی که مورد قبول اصلاح‌طلبان و مردم است ارائه کرد. ایشان یکسری فعالیت دارند.

فارغ از فضای فعلی جامعه، اصلاح طلبان امیدوارند در ۲، ۳ ماه آتی بتوانند به رویارویی رییسی و قالیباف بروند. عارف در قالب مجلس و روحانی در چارچوب خبرگان.

این سلسله فعالیت‌های زیرپوستی انتخاباتی به نظر می رسد یک پیام مشخص دارد. بخشی از اصلاح طلبان دوباره با تاکید بر اهمیت صندوق رای می خواهند رقابت کنند، اما آیا آنها موفق به جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت خواهندشد؟ سوالی سخت که با توجه به فضای فعلی جامعه، پاسخش منفی به نظر می رسد.

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.