صفحه اصلی / آموزش عالی / سناریوی «روز قیامت» علیه تل آویو در راه است

سناریوی «روز قیامت» علیه تل آویو در راه است

دانستنی نیوز -گروه بین‌الملل: لبنان و فلسطین اشغالی مرزی به طول ۷۹ کیلومتر دارند که همواره طی دوره‌های مختلف بر اثر سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی پرتنش بوده است. عقب نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹ خورشیدی) از جنوب لبنان نیز پایان تجاوزکاری‌های این رژیم در مناطق مرزی با لبنان نبود زیرا هنوز بخش‌هایی از خاک لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی است.

واقعیت این است که جنگ جولای ۲۰۰۶ معادله جدیدی را میان لبنان و رژیم صهیونیستی به وجود آورد. از آن زمان مقاومت اسلامی قدرت بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است و مقامات تل آویو قبل از دست زدن به هرگونه حماقتی علیه لبنان و حزب الله، هزاران بار محاسبه می‌کنند. علاوه بر توان موشکی قوی مقاومت لبنان آنچه لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته، توان پهپادی حزب الله لبنان است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نگرانی فزاینده‌ای اشاره می‌کنند که در میان محافل سیاسی و نظامی این رژیم از حجم بالای پهپادهای حزب‌الله لبنان، وجود دارد.

محافل ارشد امنیتی در تل آویو نگرانی شدید خود را از تحول بزرگی که به دنبال پیشرفت قابل توجه حزب الله لبنان در زمینه پهپادها، در معادله بازدارندگی حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی به وجود آمده ابراز کردند. این محافل تاکید کردند که پهپادهای حزب الله از مهمترین سلاح‌ها در جنگ آینده خواهند بود و ممکن است که اوضاع را میان حزب الله و اسرائیل شعله‌ور کند.

همانطور که گفته شد جبهه جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی بوی باروت می‌دهد و این را از تحرکاتی که در این جبهه رخ داده است می‌توان فهمید. مقامات و شهرک‌نشینان صهیونیست در سردرگمی، دستپاچگی و پریشانی و وحشت شدیدی به سر می‌برند. تسلیحات حزب الله لبنان نه تنها کشنده که بسیار دقیق هستند و این وحشت مقامات تل آویو و شهرک‌نشینان را دوچندان کرده است تسلیحات حزب الله لبنان نه تنها کشنده که بسیار دقیق هستند و این وحشت مقامات تل آویو و شهرک‌نشینان را دوچندان کرده است.

رژیم صهیونیستی یک سناریو جهنمی برای خود شبیه سازی کرده که در آن غافلگیری‌های بزرگی رخ خواهد داد و اوضاع جبهه داخلی بسیار آشفته خواهد بود و شماری زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی خواهند شد و تأسیسات این رژیم هدف حمله قرار گرفته و منهدم خواهند شد. شلیک هزاران موشک به رژیم صهیونیستی این رژیم را فلج خواهد کرد.

درواقع موقعیت ژئواستراتژیکی و جغرافیایی فلسطین اشغالی و فقدان عمق راهبردی موجب شده تا تأسیسات حیاتی و مراکز جمعیتی این رژیم همگی در یک منطقه جغرافیایی واقع شود که همین امر خسارت حملات موشکی علیه جبهه داخلی اسرائیل را چند برابر می‌کند. حدود ۸۰ درصد تأسیسات اصلی نظامی و غیرنظامی این رژیم در یک نوار جغرافیایی باریک واقع شده است.

در جدیدترین تحول گلعاد اردان از نزدیک شدن جنگ میان تل آویو و حزب الله سخن خبر داد و گفت: ما بیش از هر زمان دیگری از سال ۲۰۰۶ به جنگ نزدیک شده‌ایم. من به توان سازمان ملل برای ممانعت از آن اطمینان ندارم.

هراس صهیونیست‌ها از نصرالله

از سوی دیگر موضع‌گیری اخیر سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه در صورت وقوع جنگ، اسرائیل را به عصر حجر بر می‌گرداند، به شدت صهیونیست‌ها را وحشت زده کرده است. تزیوی یحزکئیلی تحلیلگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد: باید حرف‌های نصرالله را جدی گرفت و از کنار تهدیداتش به سادگی نگذریم.

امیر آویوی ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی هم به کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: نصرالله از موشک‌های نقطه زنی که در اختیار دارد، اعتماد به نفس خود را به دست آورده است. این موشک‌های عامل وحشت و تهدیدی راهبردی است و اسرائیل باید فکری به حال آن کند.

سناریوی «روز قیامت» علیه تل آویو در راه است

درور شالوم یک ژنرال احتیاط دیگر رژیم صهیونیستی اذعان کرد: نصرالله شخصیت منحصر به فردی است و شخصیتی کاریزماتیک دارد و از قدرت تفکر بالایی برخوردار است و همین ویژگی سبب شده است که پایگاه مردمی قوی داشته باشد. نصرالله را نباید دست کم گرفت. وی بسیار جدی و خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل است او ما را بهتر از خودمان می‌شناسد.

سناریوی روز قیامت و حمله منظم و هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی

اوج هراس صهیونیست‌ها از جنگ آتی را می‌توان از زبان مردخای کیدار افسر بازنشسته رژیم صهیونیستی شنید که از حمله قریب‌الوقوع به این رژیم پرده برداشته است. کیدار که سال‌ها در شعبه اطلاعات نظامی (امان) رژیم صهیونیستی کار کرده است، گفت: من درباره اینکه این مقاله را منتشر کنم یا خیر بسیار تردید داشتم زیرا موجب وحشت اسرائیلی‌ها می‌شود اما آنها حق دارند که بدانند زیرا موضوع به آنها مربوط می‌شود. حمله گسترده‌ای در راه است.

مردخای از این حمله به عنوان سناریوی روز قیامت نام برده است که بسیار منظم، فراگیر و هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گفته این صهیونیست، مرحله اول با موشک‌باران شدید و حملات سنگین پهپادی به شکل همزمان آغاز خواهد شد و طبق برآوردها ذخایر موشکی گنبد آهنین ظرف دو یا سه ساعت اول حمله تمام خواهد شد و پس از آن آسمان فلسطین اشغالی در برابر موشک‌ها و پهپادها بدون سپر خواهد بود مرحله اول با موشک‌باران شدید و حملات سنگین پهپادی به شکل همزمان آغاز خواهد شد و طبق برآوردها ذخایر موشکی گنبد آهنین ظرف دو یا سه ساعت اول حمله تمام خواهد شد و پس از آن آسمان فلسطین اشغالی در برابر موشک‌ها و پهپادها بدون سپر خواهد بود.

کیدار گفت: حملات هوایی اولیه همزمان با حملات سایبری به زیرساختهای اسرائیل خواهد بود. پس از یک روز کامل از حملات سایبری، موشک‌باران و حملات پهپادی که پایگاه‌های نیروی هوایی، دریایی و پایگاه‌های ارتش، زیرساخت‌های برق، رایانه، ارتباطات و زیرساخت‌های حمل و نقل و آب را هدف قرار می‌دهد، مرحله دوم حمله آغاز خواهد شد. در مرحله دوم نیروهای پیاده وارد عمل خواهند شد و حمله هماهنگ شده‌ای از لبنان و سوریه و غزه انجام خواهد شد که آنها با عبور از مرز در سریع‌ترین زمان ممکن به شهرک‌های اسرائیلی خواهند رسید.

وی افزود: طبق برآوردها به علت آشفتگی و هرج و مرجی که به علت حمله ایجاد خواهد شد، تدارکات و حمایت از نیروها در جبهه‌های مختلف به موقع انجام نخواهد شد و نیروهای نظامی ما ظرف چند ساعت از شروع حمله زمینی درهم خواهند شکست. از سوی دیگر حمله زمینی سبب تضعیف روحیه اسرائیلی‌ها خواهد شد و کابینه مجبور به تسلیم به منظور نجات جان شمار زیادی از اسرائیلی‌هایی خواهد شد که به اسارت درخواهند آمد و به این حالت رعب و وحشت در میان اسرائیلی، شبکه‌های مجازی اسرائیل هم خواهند افزود.

طبق سناریویی که کیدار از آن سخن می‌گوید، مبارزان فلسطینی ضربات مهلکی انجام خواهند داد و مراکز نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار خواهند داد و علاوه بر آن ساکنان عرب اراضی ۴۸ هم راه‌ها را خواهند بست و به پل‌ها آسیب خواهند رساند و به شهرک‌های صهیونیست نشین حمله خواهند کرد.

به گفته این فردی که سال‌ها در شعبه اطلاعات نظامی (امان) رژیم صهیونیستی کار کرده است، این اقدامات سبب خواهد شد که تل آویو توان ایستادگی در برابر حمله زمینی نداشته باشد.

وی درباره واکنش‌های بین‌المللی در صورت بروز جنگ هم گفت: «تظاهرات گسترده در حمایت از حمله و علیه اسرائیل به راه خواهد افتاد مشابه حمایتی که در سال ۲۰۰۶ از سید حسن نصرالله انجام شد. آمریکا و کشورهای اروپایی دخالت نظامی نخواهند کرد و فقط به موضع‌گیری اکتفا خواهند کرد زیرا احدی در غرب به دنبال جبهه درگیری جدید در کنار جبهه اوکراین که انبارهای تسلیحات ناتو را خالی کرده است، نیست احدی در غرب به دنبال جبهه درگیری جدید در کنار جبهه اوکراین که انبارهای تسلیحات ناتو را خالی کرده است، نیست. جنگ اوکراین میل به ورود آنها به جنگ جدید را از بین برده است».

قدر مسلم آن است که رژیم صهیونیستی به شدت از رویارویی با حزب الله هراس دارد. حزب الله موازنه وحشت جدید بر تل آویو تحمیل کرده و قواعد بازی را تغییر داده است. رژیم صهیونیستی به شدت از حزب الله می ترسد و به شورای امنیت روی آورده است. نکته دیگر اینکه آمریکا همه تلاش خود را به کار بسته است تا مانع از درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی شود. واضح و مبرهن است که واشنگتن نگران لبنان نیست بلکه حامی تل آویو است.

واضح است که وقتی منابع آمریکایی فاش می‌کنند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای جلوگیری از درگیری است، این بدان معناست که آمریکا برای آینده رژیم صهیونیستی از هر نوع جنگ آتی با حزب‌الله نگران است زیرا مقاومت در قوی‌ترین شرایط است و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد وگرنه آمریکا به این شکل آشکار در مساله دخالت نمی‌کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.