صفحه اصلی / اجتماعی / شمارش معکوس برای آغاز ضیافت ستاره‌ها/ کدام بازیگران در فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارند؟

شمارش معکوس برای آغاز ضیافت ستاره‌ها/ کدام بازیگران در فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارند؟

مصطفی قاسمیان- در این دوره از جشنواره، ۳۳ فیلم در ۳ بخش اصلی مسابقه «سودای سیمرغ»، مسابقه فیلم‌های اول «نگاه نو» و مسابقه انیمیشن، حاضر خواهند بود که در میان آن‌ها، آثار پربازیگری نیز دیده می‌شود؛ با این حال، حسرت تماشای شماری از ستاره‌های سینما نیز که فیلمشان در جشنواره پذیرفته نشده، همراه مخاطبان خواهد بود.

ستاره‌های شاخص

فیلم «آغوش باز» ساخته بهروز شعیبی با حضور مهدی هاشمی، محسن کیایی، حامد کمیلی و گلاره عباسی اثری پربازیگر به شمار می‌آید. رضا یزدانی و امیرحسین آرمان نیز بازیگران اصلی فیلم «بهشت تبهکاران» هستند که احتمالا هنرپیشه‌های دیگری نیز دارد. در «تمساح خونی» که نخستین فیلم جواد عزتی در مقام کارگردان محسوب می‌شود، عزتی همراه با سعید آقاخانی به عنوان بازیگر دیده می‌شوند. از جمله ستاره‌های مهم جشنواره که باید به او اشاره کرد، مهران مدیری» است که فیلم «تابستان همان سال» ساخته محمود کلاری را در این رویداد خواهد داشت. شهرام حقیقت‌دوست با گریم جالب یک داعشی در فیلم «قلب رقه» ساخته خیرالله تقیانی‌پور حضور خواهد داشت و فیلم «آبی روشن» از حضور مهران احمدی به عنوان بازیگر اصلی بهره می‌برد.

ستاره‌های جوان‌پسند

از جمله هنرپیشه‌های جالب توجه فجر چهل و دوم، میلاد کی‌مرام است که نقش شهید علی‌اکبر شیرودی خلبان شاخص سال‌های دفاع مقدس را در فیلم «آسمان غرب» ایفا می‌کند. در فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» نیز که در ژانر کمدی ساخته شده، سینا مهراد و پردیس احمدیه نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. فیلم «شه‌سوار» اثر حسین نمازی نیز که پیش از این «شادروان» را ساخته بود، الناز حبیبی و مهرداد صدیقیان حضور دارند. یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های امسال فجر، «صبحانه با زرافه‌ها» اثر سروش صحت است که با حضور هوتن شکیبا و پژمان جمشیدی ۲ هنرپیشه آثار سابق صحت ساخته شده. او در این فیلم از بهرام رادان و هادی حجازی‌فر نیز به عنوان بازیگر استفاده کرده که ترکیب جالبی را با صحت و ۲ چهره اول تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود سانس‌های شلوغی را در جشنواره تجربه کند. 

ستاره‌های کهنه‌کار

اگرچه با تعریف رایجی که از مفهوم «ستاره» در سینمای ایران وجود دارد، مشکل بتوان هنرپیشه‌های سالخورده را در جایگاه یک ستاره تصور کرد، اما در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، ۲ بازیگر محبوب و پیشکسوت سینما، در قامت تک‌ستاره‌های دو فیلم دیده می‌شوند. در فیلم «پرویز خان» درباره پرویز دهداری سرمربی فقید تیم ملی فوتبال جلوی دوربین رفته، سعید پورصمیمی هنرپیشه نقش اصلی است؛ کسی که اوایل سال با نقش‌آفرینی درخشان در فیلم «برادران لیلا» دیده شد. در فیلم «نوروز» ساخته سهیل موفق که در ژانر کودک ساخته شده و در این دوره جشنواره دیده خواهد شد، علی نصیریان دیده می‌شود؛ تجربه‌ای جالب هم برای این بازیگر و هم برای تماشاگران که نصیریان ۸۸ ساله را در یک فیلم کودک ببینند.

ستاره‌های غایب

در کنار این آثار، فیلم‌هایی نیز وجود دارد که با وجود برخورداری از چهره‌های قابل توجه، در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشدند. در صدر این آثار، «کوکتل مولوتف» ساخته حسین امیری دوماری قرار دارد که به دلایلی نامشخص، در جشنواره پذیرفته نشد. این فیلم از حضور امین حیایی، احمد مهرانفر، ستاره پسیانی، یکتا ناصر و پژمان جمشیدی بهره می‌برد و می‌توانست پرستاره‌ترین فیلم فجر امسال باشد. «ساعت ۶ صبح» با بازی مهران مدیری، سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان و مونا فرجاد نیز در فجر پذیرفته نشد. نمایش فیلم «مرد عینکی» ساخته بهرام افشاری که از امیدهای اکران سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آمد، با حضور خود بهرام افشاری، هوتن شکیبا، سیاوش طهمورث، الهه حصاری، صدف اسپهبدی، مهدی حسینی‌نیا و… می‌توانست تنور فجر را گرم‌تر کند، اما این اتفاق نیفتاد. نوید محمدزاده نیز که امسال در فیلم «زودپز» ساخته رامبد جوان با محسن تنابنده همبازی شده بود، به علت آن که فیلمبرداری این اثر به پایان نرسیده، به جشنواره نرسید.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.