صفحه اصلی / آموزش عالی / فقط ۱۰ درصد مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شده است

فقط ۱۰ درصد مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شده است

به گزارش دانستنی نیوز، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر پنجشنبه در نشست جهاد تبیین در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰ درصد از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به حوزه فرهنگ است، بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به علم و فناوری، ۱۰ درصد تصمیمات مشترک میان حوزه علم و فرهنگ است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۰ درصد از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری عملیاتی شده و تنها ۱۰ درصد از تصمیمات حوزه فرهنگ به مرحله اجرا رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه تاکید کرد: در دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش شده تا موضوع فرهنگ بیش از گذشته مورد توجه باشد و تناسب ۵۰ درصدی میان علم و فرهنگ در شورا وجود داشته باشد.

او اضافه کرد: دومین عامل موفق نبودن کشور در اجرای مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود یک ستاد رصد در این شورا است که اکنون در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۵ مرکز رصد در کشور شناسایی شده که ارتباطی با شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد.

او با اشاره به اولویت بخشی به آموزش و پرورش در این دوره از فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این گفته که سند تحول آموزش و پرورش آرمان‌گرایانه و غیر عملیاتی است به هیچ عنوان صحیح نیست و در مسیر اجرای آن شورای عالی آموزش و پرورش باید تحول یابد چرا که امروز توانمندی لازم را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه تاکید کرد: با نگاهی به جامعه درخواهیم یافت که سه زیست که شامل زیست جهان انقلاب اسلامی، پسامدرن و شبه انقلابی منفعت گرا در کشور وجود داشته که این زیست ها در نگرش، بینش و منش آرای تفاوت هستند.

وی اضافه کرد: عمده افراد جامعه در طبقه بندی زیست جهان انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند این در حالی است که جامعه اسلامی ایران دارای نماینده‌های منحصر به فردی در این حوزه نظیر شهید سلیمانی، شهید شهریاری، علی محمدی، احمدی روشن و … است.

او تاکید کرد: تمدن سازی یکی از اهداف والای انقلاب اسلامی و جریان سازی انقلاب در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی است تا بتوان در مقابل تفکرهای سو دشمنان که ترویج دهنده پوچی، اومانیست، نسبی گرایی، استکبار پذیری و یاس است مقابله کند.

خسروپناه اظهار کرد: تفاوت نگرش در فرهنگ زیست افراد بسیار اثر گذار بوده زیرا در فرهنگ عالی انقلاب افراد برای آرمان‌های خود به شهادت می‌رسند اما در تفکر جهان پسا مدرن هدف نهایی افراد خودکشی است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.