صفحه اصلی / آموزش عالی / قمی:افراد بسیاری در راه تبلیغ اسلام ناب شبانه‌روزی مجاهدت می‌کنند

قمی:افراد بسیاری در راه تبلیغ اسلام ناب شبانه‌روزی مجاهدت می‌کنند

به گزارش دانستنی نیوز، رویداد ملی نهضت در آستانه یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغات و اطلاع رسانی دینی با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، خانواده معزز شهید عجمیان، خانواده معزز شهید آرمان علی ورودی و جمعی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

تبلیغ از رسالت‌های الهی است که خداوند بر دوش ما قرار داده است

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی گفت: وقتی که جهاد تبیین به عنوان یک فریضه فوری و قطعی به عنوان یک اصل عقلی و واجب شرعی به دوش ما قرار داده شد گرد هم آمدن، هم اندیشی کردن و معرفی کسانی که قدم مؤثری در این جهاد عظیم روزگار و در مواجهه با جنگ شناختی عصر حاضر بر می‌دارند خود این اقدام یک جهاد دیگر است و امروز به بهانه سالگرد تأسیس این شجره مبارکه تبلیغ دین گرد آمده‌ایم که حضرت امام در کشف الاسرار می‌فرمایند یکی از طرح‌های اولیه‌ای که در ذهن مبارکشان شکل گرفت تأسیس مرکزی به عنوان تبلیغات اسلامی بود.

وی افزود: ایشان از همان ابتدا در نظر داشتند یک جریان و دستگاهی برای این مهم باید پدید بیاید و امورات تبلیغی را سازمان‌دهی کند. بر همین اساس ما امروز را قدر می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از کسانی که در اقصی نقاط کشور بدون هیچ مقام رسمی و جایگاه شغلی، فقط و فقط برای رسالت تبلیغ فعالیت می‌کنند قدردانی کنیم. چرا که تبلیغ از رسالت‌های الهی است که خداوند بر دوش ما قرار داده و این تنها اختصاص به طلاب ندارد و به همه ما مسلمانان واجب و شرط ایمان است.

پس از آن نوبت به تقدیر از خانواده معزز شهیدان رسید و خانواده‌های شهیدان روح الله عجمیان و آرمان علی وردی به روی سن رفتند و حاضران در این رویداد به احترام این دو خانواده عظیم الشان به پا خاسته و آئین تقدیر از خانواده این شهدا با حضور حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد.

در ادامه بخش اول تقدیرها، از حجت الاسلام حسین رنجبر، منصوره کوشکی، حجت الاسلام علی سرلک، احمد حاجی شریف و ابوالفضل بهرام پور تقدیر شد.

افراد بسیاری در راه تبلیغ اسلام ناب، شبانه‌روزی مجاهدت می‌کنند

در بخش بعدی این رویداد حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه تجلیل یکی از مؤثرترین تبلیغات برای یک سنت حسنه است که هر ساله برگزار می‌شود، عنوان کرد: روز تبلیغ در دستگاه تبلیغات ما را به یاد شهید حقانی می‌اندازد. بر همین اساس مُبَلِغ اولاً شهدا و شهدای تبلیغ و خانواده شهدا هستند که همانند کوه استوار پای این فریضه الهی ایستاده‌اند.

وی افزود: از این رو افرادی که در این روز تقدیر می‌شوند افرادی هستند که به طُرُقی در کار تبلیغ اسلام ناب سهم داشتند این در حالی است که می‌دانیم افراد بسیاری در این زمینه، شبانه‌روزی مجاهدت می‌کنند و در این مجلس تنها توفیق داریم تعداد محدودی از آنان را زیارت کنیم و از فعالیت‌های تبلیغی آنان تقدیر داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در تمام استان‌ها همانند این جلسه برگزار می‌شود، گفت: کسانی که در امر تبلیغ فعالیت‌های خوبی داشتند در این رویداد تقدیر می‌شوند و تقدیر از این بزرگان وظیفه ما است.

قمی ادامه داد: برای مثال آقای علی نیکزاد یکی از افرادی است که در راه تبیین و تبلیغ اسلام ناب به شکل‌های گوناگون گام برداشته و همواره برای قرآن و هیئات دلسوزانه و دغدغه‌مندانه زحمت می‌کشند.

وی نشر خوبی‌ها را کار تبلیغی بیان کرد و ادامه داد: کسانی که کار خوب انجام می‌دهند باید از آن‌ها تقدیر شود. مثلاً سال گذشته از کسی که چند واحد خانه ساخته بود و با قیمت مناسب در خدمت زوج‌ها قرار داده بود تقدیر شد و این خود بیانگر نشر خوبی و تبلیغ عمل خوب است. بنابراین چنین افرادی باید مورد تجلیل قرار گیرند.

باید امر تبلیغ مردمی شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند هرکسی خوبی را نشر دهد مثل کسی است که با همه زحمت و مشقت همان خوبی را انجام داده است. همچنین این مرام امیرالمومنین (ع) باید در جامعه گسترش و نهادینه شود که گفتند خوبی را باید در جامعه نشر داد البته این مرام علویِ همه جامعه ایرانی است که باید بیشتر شود.

قمی ادامه داد: همچنین امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که قدردانی درستی از مردم نکند شکر خدا را به درستی به جا نیاورده است. در کتاب صحیفه آمده من را با لباس متقین زینت ده. متقین اوصافی دارند که مثلاً یکی از اوصاف این است که آنها اهل عدل هستند. در روایتی دیگر داریم که معصوم فرمود فریبکار کسی است که خوبی را می‌پوشاند و بدی را فریاد می‌زنند. به عنوان مثال اینترنشنال را به خاطر دارید چقدر خوبی‌های مملکت را کتمان می‌کرد و با اخبار مسموم به افکار عمومی کشورمان هجوم می‌آورد. نشر خوبی محور تبلیغ است.

وی با تاکید بر اینکه باید امر تبلیغ مردمی شود، خاطرنشان کرد: علما و روحانیت باید سررشته‌دار تبلیغ باشند اما امر تبلیغ باید توسط همه مردم دنبال شود. امیرالمؤمنین در ماجرای جمل و صفین این اتفاق را دنبال می‌کند و با مردم صحبت می‌کردند و مشورت می‌دادند. ایشان سعی می‌کردند زمینه ورود مردم را به عرصه تبلیغ فراهم سازند. یاران ایشان می‌فرمایند ما اهل جوانمردی هستیم و مردم بقیه را دعوت به ایستادگی و پافشاری می‌کردند. برای همین سررشته تبلیغ در دست علماست و باید این مسیر به دست مردم برسد.

تجلیل از برگزیدگان تبلیغ و تبیین کشور

گفتنی است در این رویداد از برگزیدگان تبلیغ و تبیین کشور که در سال گذشته در رشته‌های هنر و رسانه، تبلیغ اسلام ناب، نشر خوبی‌ها و… برگزیده شدند از جمله استاد عباس سلیمی، برنامه تلویزیونی شیوه، برنامه تلویزیونی معلی، حسین حقیقی، محمدرضا شفیعی، محمدحسین نیرومند، حسین روح الامین، سیده ریحانه آل رسول و همچنین از نوجوان برگزیده آرمیتا رضایی نژاد تجلیل به عمل آمد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.