صفحه اصلی / استانها / لزوم تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات

لزوم تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات

معاون سیاسی استانداری فارس

ایسنا/فارس معاون سابق سیاسی، امنیتی استانداری فارس، ضمن انتقاد از برخی اظهارنظرها پیرامون انتخابات‌های گذشته در این استان، لزوم اهتمام بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو، تاکید کرد که علی‌رغم گذشت چهار دهه از عمر انقلاب، برخی همچنان بر نسنجیده سخن گفتن اصرار دارند.

هادی پژوهش جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا، سخن نسنجیده را یکی از عمده مشکلات کشور به ویژه در جامعه سیاسیون دانست که به سهم خود اشکالات عدیده‌ای در کشور ایجاد کرده است.

جهرمی، با تاکید بر این‌که همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید تلاش کنند تا مردم در انتخابات شرکت کنند و اگر جریانی رای نیاورد، کلیت انتخابات و رای مردم را زیر سوال نبرند، گفت: ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد اما هنوز عده‌ای حتی در الفبای سیاسی هم نسنجیده سخن می‌گویند و این باعث بدهکاری به ساحت ملت ایران و فارس می‌شود.

او در واکنش به اظهار نظر اخیر دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در خصوص انتخابات گذشته در فارس، گفت: کسانی که از کلماتی چون ننگ و امثال آن استفاده می‌کنند، ابتدا باید متوجه این مطلب باشند که اهل نمازند و مردم برای جایگاه آنها احترام قائل هستند، لذا باید با علم و آگاهی و اشراف به موضوعات سخن بگویند و به گونه‌ای رفتار نکنند که نه تنها انسجام ملی که وحدت اقوام مختلفی که در فارس وجود دارد را نیز خدشه دار کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: استفاده از برخی کلمات که بار معنایی جز بدگویی و بد معرفی کردن انتخابات گذشته را به دنبال ندارد، نه تنها توهین به شعور مردم تلقی می‌شود که نادیده گرفتن زحمات هیئت‌های اجرایی به اذهان را متبادر می‌کند.

پژوهش جهرمی ادامه داد: برگزاری انتخابات مقدمه و فرآیندی دارد؛ ابتدا ۳۰ نفر معتمد از فیلتر هیئت‌های نظارت می‌گذرند، بنابراین بدجلوه دادن امر انتخابات، به نوعی توهین به شآن و جایگاه هیئت‌های نظارت است، چرا که انتخابات به دست مردم و با نظارت همه جانبه از سوی هیئت‌های نظارت انجام می‎شود و این هیئت‌ نیز اجازه حرکتی خلاف قانون نمی‌دهد که سرافکندگی و خجالت مردم را به دنبال داشته باشد.

او اضافه کرد: هیئت اجرایی بررسی‌های اولیه پیرامون افراد داوطلب در انتخابات را انجام می‌دهد و دستگاه‌های نظارت و عوامل مشخص شده در قانون نیز صلاحیت افراد را اعلام و نهایتا پس از طی این مراحل، به مردم معرفی می‌شوند.

معاون سابق سیاسی امنیتی فارس با تاکید بر این‌که در برگزاری انتخابات گذشته همه کنترل‌های قانونی از سوی مراجع ذیصلاح انجام شده بود و کاندیداها از فیلترهای قانونی عبور کردند و مردم هم به افراد مدنظر خود رای دادند، گفت: اظهارنظرهای این چنینی تنها در راستای نیات سیاسی و جناحی افراد در قالب دلسوزی به نام نظام و مردم می‌گنجد.

او تاکید کرد: افرادی که چنین سخنانی در محافل عمومی و خصوصی مطرح می‌کنند باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز اخیرا در گفت و گو با یکی از رسانه‌های محلی، در خصوص انتخابات گذشته که در زمان مسئولیت هادی پژوهش جهرمی، برگزار شده بود، موضع‌گیری کرده بود.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آتش‌نشانی جان ۹۰۰ همدانی را نجات داد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان در هشت ماهه نخست امسال، ۹۲۹ نفر از شهروندان را طی ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امدادونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.