صفحه اصلی / اجتماعی / مردم آمریکا به ترامپ رای نمی‌دهند/ بایدن به ماشین گاف معروف شده/ انتخابات آمریکا بدون کاندیدای زن خواهد بود/

مردم آمریکا به ترامپ رای نمی‌دهند/ بایدن به ماشین گاف معروف شده/ انتخابات آمریکا بدون کاندیدای زن خواهد بود/

حانیه برومند- کمتر از یکسال به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مانده و نامزدها در حال آماده شدن برای رقابت در کارزار انتخاباتی هستند. برخلاف حضور کمرنگ نامزدهای احتمالی دموکرات، حضور بایدن اما تقریبا تا به امروز قطعی به نظر می‌رسد. از طرفی با توجه به اتهامات قضایی ترامپ درباره حضور او در انتخابات نیز گمانه‌زنی‌هایی می‌شود.

کرک دورسی، استاد دانشگاه نیوهمپشایر آمریکا در گفت‌وگو با خبرفوری به تحلیل فضای انتخاباتی حاکم بر ایالات متحده و شانس بایدن و ترامپ در پیروزی انتخابات پرداخت.

وی اظهار کرد: ترامپ حتی در صورت محکومیت قضایی برای انتخابات کاندیدا خواهد شد هرچند که مردم تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند به او رأی بدهند و این به بایدن برای پیروزی در انتخابات کمک می‌کند.

دورسی در ادامه به وضعیت سلامتی بایدن و گاف‌های متعدد او که در فضای مجازی وایرال شده است پرداخت و گفت که او به خاطر سوتی‌های متعددش به ماشین گاف معروف شده است و به سوتی دادن معروف است. کسانی که نگران گاف دادن بایدن هستند، بیشتر نگران ترامپ باشند زیرا او در دوران فعالیتش دروغ‌های زیادی گفته که حتی نمی‌شود تصور کرد.

جایی برای کاندیدای زن در انتخابات نخواهد بود!

استاد دانشگاه نیوهمپشایر آمریکا در پاسخ به اینکه آیا همانند سال ۲۰۱۶ جایی برای کاندیدای زن دموکرات در انتخابات هست یا خیر، گفت: تنها جانشین بایدن معاون او، کاملا هریس است که محبوبیت چندانی ندارد‌ و دموکرات‌ها به خوبی می‌دانند کاملا هریس کاندیدای قوی نیست و به ترامپ می‌بازد. شاید در انتخابات ۲۰۲۸ هریس و کلوبوچار گزینه‌های کاندیداتوری انتخابات باشند.

وی ادامه داد شانس بایدن در انتخابات ۶۰ درصد، ترامپ ۳۵ درصد و نیکی هیلی ۵ درصد است.

همچنین دورسی روابط با ایران را در‌ گروی انتخابات کنگره و ریاست‌جمهوری می‌داند و معتقد است: علاوه بر انتخابات ریاست‌ جمهوری، انتخابات کنگره نیز اهمیت زیادی دارد و هردوی آن‌ها شکل‌دهنده سیاست خارجه آمریکا هستند و تاثیر مستقیم بر روابط ایران و آمریکا دارند.

روسیه کارش تفرقه‌اندازی در آمریکاست

دورسی در خصوص ادعای رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ مبنی بر تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات اظهار کرد: دلیلی که ترامپ پیروز انتخابات ۲۰۱۶ شد این بود که مردم فکر می‌کردند کشور در حال فروپاشی است‌ زیرا روسیه با تفرقه‌اندازی و پول دادن به افراد جهت انتشار مطالبی ضد آمریکا اذهان عمومی را نسبت به شرایط کشور تشویش کرد. روسیه تلاشش را برای تاثیرگذاری بر انتخابات خواهد کرد اما بی‌فایده است چرا که ترامپ به تنهایی مدام می‌گوید که آمریکا دچار بحران است‌.

وی انتخابات ۲۰۲۴ را عامل تعیین‌کننده جنگ اوکراین – روسیه دانست و افزود: در صورت پیروزی بایدن کمک‌ها به اوکراین ادامه پیدا خواهد کرد، ولی اگر ترامپ پیروز انتخابات شود اوکراین مجبور به مذاکره با روسیه است؛ البته نیکی هیلی کاندید احتمالی جمهوری‌خواه طرفدار اوکراین است و در صورت پیروزی‌اش کنگره را مجبور به حمایت از اوکراین می‌کند.

فیلم این گفتگو را ببینید.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.