صفحه اصلی / اجتماعی / مروری بر موج های خبری سال ۱۴۰۲/ پربازدیدترین خبر اقتصادی و سیاسی سال چه بود؟

مروری بر موج های خبری سال ۱۴۰۲/ پربازدیدترین خبر اقتصادی و سیاسی سال چه بود؟

به گزارش خبر فوری، سال ۱۴۰۲ یکی از سال های پرخبر و پرحاشیه برای ما ایرانیان بود. در این سال حوادث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی – اجتماعی و ورزشی مختلفی روی دادند. این حوادث موج های خبری مختلفی ایجاد کرده و تا چند هفته مورد بحث و نظر بودند.

در این گزارش قصد داریم مروری بر موج های خبری ایجاد شده در سال اخیر داشته باشیم. ملاک ما برای سنجش و ارزیابی این موج های خبری، پربازدیدترین خبرهای سایت خبر فوری در سال ۱۴۰۲ است.

اقتصادی

«تورم» شاه کلید اخبار اقتصادی در سال ۱۴۰۲ بود. افزایش روزانه قیمت گوشت و مرغ، سکه و طلا، دلار و یورو و انواع خودرو باعث پیگیری اخبار مختلف اقتصادی توسط مردم گردید. همچنین، طرح شایعات مختلف در رابطه با افزایش قیمت بنزین یا چند نرخی شدن آن باعث پیگیری اخبار حوزه انرژی توسط ایرانی ها شد.

پربازدیدترین خبر اقتصادی خبر فوری در سال ۱۴۰۲ در روز ۵ فروردین با تیتر «از ساعت ۲۴ فردا قیمت بنزین گران می شود» منتشر شد. خبر دوم مربوط به «محکومیت اسنپ» در رابطه با شکایت تپسی است که در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ منتشر شد. خبر سوم که در ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ منتشر شد مربوط به وعده های اقتصادی دولت بود و با تیتر «خبر مهم رئیسی برای یارانه بگیران متقاضی وام شب عیدی» منتشر گردید. خبر چهارم هم که در ۷ اسفند منتشر گردید چنین تیتری دارد: « دولت با فرمول جدید حقوق کارگران برای ۱۴۰۳ موافقت کرد».

بررسی ها نشان می دهد که توجه مخاطبان خبر فوری به اخبار اقتصادی در سال ۱۴۰۲ چند برابر بیشتر شد، تا جایی که از ۱۰ خبر پربازدید اقتصادی پایگاه خبر فوری، ۷ خبر مربوط به سال اخیر بوده اند.

سیاسی

اخبار سیاسی پربازدید در سال ۱۴۰۲ غالبا به مساله حجاب و اظهارنظر و اقدامات سیاستمداران در این رابطه، ترورها و اقدامات خرابکارانه داعش و اسرائیل در داخل ایران، درگیری با گروهک تروریستی کومله، اختلافات آبی و مرزی با افغانستان و طالبان، مبارزه با فسادهای اقتصادی، انتخابات مجلس در اسفند ماه و جنگ غزه مربوط بودند.

پربازدیدترین خبر سیاسی که البته کمی رنگ و بوی تاریخی هم دارد با تیتر«داستان کشاورزی که صدام حسین را ۲۳۵ روز در حفره مخفی کرده بود» در تاریخ ۱۱ آذرماه منتشر شد. خبر دوم با تیتر «اظهارات یک نفوذی دستگاه امنیتی ایران در گروهک کومله» در تاریخ ۱۰ دی ماه منتشر گردید. خبر سوم هم که در تاریخ ۳۰ اردیبهشت منتشر گردید چنین تیتری دارد: «زابل تا پایان خرداد آب شرب دارد/ تغییر مسیر رودخانه در ردیف جنایت‌های جنگی است».

فرهنگی

اخبار فرهنگی پربازدید در سال اخیر مربوط به جشنواره کن و حضور ایرانیان در این جشنواره جنجالی، اخبار مربوط به ساخت سریال های مختلف، بازگشت نصرالله معین به ایران و اخبار مربوط به سلبریتی ها بوده است.

پربازدیدترین خبر فرهنگی سال که در روز ۶ خرداد منتشر شد، چنین تیتری دارد: «ایرانی‌ها در جشنواره کن باز هم سوژه شدند! / از لباس های خاص تا دست‌بوسی بازیگر زن معروف». خبر دوم که در ۱۰ بهمن ماه انتشار یافت با تیتر «منتظر پایتخت ۷ باشید ؛ زمان پخش پایتخت ۷ اعلام شد» منتشر گردید. خبر سوم هم با تیتر «صحبت‌های جدید معین درباره بازگشت به ایران و زندگی‌اش» در تاریخ ۱۵ اسفند ماه منتشر شد.

اجتماعی

پربازدیدترین خبرهای اجتماعی سال ۱۴۰۲ در جدول زیر خلاصه شده اند؛ این خبرها غالبا مربوط به آسیب های اجتماعی و محیط زیست ایران بوده اند:

تاریخ

دسته

 تیتر خبر

۹ بهمن

محیط زیست

قاتل بی‌رحم دریای خزر را می شناسید؟

۱۰ اسفند

آسیب های اجتماعی

مردم کدام استان ها بیشترین نزاع را داشتند؟

۱۸ بهمن

سلامت

کار و کاسبی جدید؛ اسپرم و تخمک ۱۵ تا ۵۵ میلیون تومان!

 

 

ورزشی

پربازدیدترین خبرهای ورزشی سال ۱۴۰۲ در جدول زیر خلاصه شده اند؛ این خبرها غالبا مربوط به هادی چوپان و قهرمانی هایش در سال اخیر، تیم ملی فوتبال و مسابقات جام ملت های آسیا و چهره های ورزشی مشهور ایران مانند علی دایی بوده اند:

تاریخ

دسته

تیتر

۱۷ اسفند

بدنسازی

مقایسه بدن هادی چوپان سال ۲۰۱۶ با ۲۰۲۳

۴ اسفند

فوتبال

واکنش عجیب دیبالا زیر پستی که فاینورد برای جهانبخش گذاشت

۱۵ بهمن

فوتبال

از خجالت شدید دختر علی دایی مقابل فردوسی‌پور و پژمان جمشیدی تا لباس گران قیمت او

 

 

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.