صفحه اصلی / آموزش عالی / مسیر درست دولت در سیاست خارجی/ سفرهای استانی رئیسی کارساز بوده

مسیر درست دولت در سیاست خارجی/ سفرهای استانی رئیسی کارساز بوده

عباس گلرو در گفتگو با دانستنی نیوز، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در دو سال گذشته، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی مبتنی بر دیپلماسی و تعامل فعال و هوشمندانه برای تأمین منافع ملت ایران بوده و همین رویکرد باعث شد که اخیراً بخشی از منابع ارزی بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران آزاد شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، استمرار مذاکرات برای تأمین منافع ملی است، گفت: با وجود آنکه روند مذاکرات هسته‌ای در مقاطعی متوقف شده بود، اما شاهد بودیم دولت به اقدامات و تلاش‌های خود برای احقاق حقوق ایران ادامه داد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه هم تلاش‌های زیادی کرد و وعده داده بود آزادسازی اموال بلوکه شده ایران محقق شود که با استمرار مذاکرات و رایزنی‌ها، بخشی از منابع مالی ناشی از فروش نفت و تجارت خارجی ایران که در سایر کشورها بلوکه شده بود، به کشور بازگشت. البته امیدواریم کل منابع مالی بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران به حساب‌های کشورمان بازگردد و منافع ما به شکل صحیح تأمین شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت رئیسی دیپلماسی فعال و تعامل هوشمندانه را در دستورکار خود قرار داده و در مذاکرات هسته‌ای هم عملکرد هوشمندانه‌ای داشت و نشان داد مذاکره را فقط برای مذاکره نمی‌خواهد و اجازه نداد تمام ظرفیت دیپلماسی کشور صرف مذاکرات هسته‌ای شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت مسیر درستی را در حوزه سیاست خارجی انتخاب کرده است، گفت: تاکید دولت سیزدهم از همان ابتدا آن بود که در مذاکرات هسته‌ای باید هوشمندانه و متقابل عمل کنیم، به این معنا که فراتر از تعهدات خود امتیاز ندهیم.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت رئیسی، گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور تاکنون بسیار خوب و کارساز بوده است و از نظر برقراری ارتباط نزدیک با مردم و حل مشکلات دارای اهمیت است. دولت در سفرهای استانی خود اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل پروژه‌های راکد و نیمه تمام استان‌ها اختصاص می‌دهد که این کار مهمی است.

گلرو متذکر شد: عملکرد دولت در کنترل بیماری کرونا بسیار موفقیت‌آمیز بود و نباید از یاد ببریم که این دولت در شرایطی کارش را آغاز کرد که روزانه ۷۰۰ نفر از مردم بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دادند، اما دولت با واردات خوب و به اندازه واکسن کرونا توانست این بیماری را کنترل کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.