صفحه اصلی / آموزش عالی / مقدمات بازگشایی سفارت ایران و عربستان در حال انجام است

مقدمات بازگشایی سفارت ایران و عربستان در حال انجام است

وحید جلال‌زاده در گفتگو با دانستنی نیوز، با اشاره به توسعه سیاست همسایگی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم که در رأی اعتماد وزیر امور خارجه و در برنامه‌های کلان رئیس‌جمهور در ابتدای دولت مطرح شد، پیگیری سیاست همسایگی بود.

وی بیان کرد: سیاست تقویت ارتباط با همسایگان به خوبی در دولت پیگیری شده است. ما تاکنون در آسیای میانه، در حوزه خلیج فارس و در شرق کشور با اکثریت همسایگان خود رابطه‌ای متعادل و متوازن برقرار کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که با برخی از کشورها در آسیای میانه داشتیم، در دولت سیزدهم برطرف شده است و ما الان در رابطه مناسبی با این کشورها قرار داریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست اخیر دولت در تنش زدایی با برخی از کشورهای منطقه در حوزه خلیج فارس از جمله امارات، بحرین و عربستان، سیاست درست و خوبی بوده است، البته ما از این رویکرد انتظار بهره برداری در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی را هم داریم.

جلال‌زاده درباره آخرین وضعیت بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان، گفت: برای فعال‌سازی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دو کشور یکسری اقدامات و مقدمات لازم است که در حال انجام است و سپس تبادل سفرای دو کشور انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکید ما آن است که از سرگیری روابط ایران با کشورهایی مانند عربستان باید تأثیرات خود را در حوزه اقتصادی و سیاسی و برای ملت‌های منطقه هم داشته باشد. عربستان و ایران دو کشور بسیار مهم در جهان اسلام و منطقه هستند و اگر این دو کشور با هم رابطه خوب و متوازن داشته باشند، به نفع ملت‌های منطقه است و همچنین می‌توانیم در آینده و در مواجهه با دشمنان جهان اسلام رویکرد بهتری را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از سیاست تقویت روابط با همسایگان و تنش‌زدایی دولت حمایت می‌کند. البته ما منتظر بهره‌برداری های سیاسی و اقتصادی از تنش زدایی با کشورهایی چون عربستان و تقویت سیاست همسایگی هستیم و باید آثار آن را در عمل ببینیم.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.