صفحه اصلی / جهان / منتقدان دولت ائتلافی، رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان شدند

منتقدان دولت ائتلافی، رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان شدند

رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان

اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان با انتخاب "ساسکیا اسکن" و "نوربرت والتر بوریانس" به عنوان رهبری حزب، در عمل مخالفت خود را با شرکت حزبشان در دولت ائتلافی نشان دادند. سطح مشارکت اعضا در این انتخابات با حدود ۵۴ درصد، بسیار نازل بوده است.

به گزارش ایسنا، روز شنبه ۲۱۶ هزار و ۷۲۱ برگ انتخاباتی اعضای حزب برای تعیین رهبری دونفره در رأس حزب سوسیال دموکرات آلمان شمارش شد. این رقم برابر بود با یک مشارکت ۵۴ درصدی اعضای حزب.

از این تعداد آرا ۵۳ درصد به ریاست دونفره خانم "ساسکیا اسکن" و "نوربرت والتر بوریانس" و ۴۵ درصد به ریاست دونفره خانم " کلارا گی‌ویتس" و "اولاف شولتس" رأی دادند.

به گزارش دویچه‌وله، به این ترتیب اولاف شولتس، وزیر دارایی و معاون صدراعظم در دولت ائتلافی آلمان و کلارا گی‌ویتس، که هر دو از طرفداران ادامه مشارکت سوسیال‌دموکراتها در ائتلاف بزرگ در دولت آلمان بودند، در انتخابات تعیین رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان متحمل شکست شدند. اعضای حزب با رأی خود اعلام کردند که مایل به ادامه ائتلاف در دولت آلمان نیستند.

نتیجه این انتخابات هنوز رسمیت ندارد. کنگره حزب هفته آینده برگزار خواهد شد تا درباره نتیجه این انتخابات تصمیم بگیرد و به احتمال بسیار نیز آن را تایید خواهد کرد.

سوسیال دموکرات‌های آلمان پس از شش ماه بحث و جدال بر سر ریاست حزب، اگرچه آن را تعیین کردند، اما این امر می‌تواند بحران داخلی دیگری را برای این حزب بیافریند.

جناح مخالف ائتلاف دولتی در میان سوسیال دموکرات‌ها معتقدند که باید با احزاب ائتلافی دموکرات‌مسیحی و سوسیال مسیحی وارد مذاکره شد و شروط جدیدی برای ادامه ائتلاف پیش کشید. از جمله این شروط سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در حوزه اقلیمی و زیرساخت‌ها و نیز افزایش حداقل دستمزدها به ۱۲ یورو در ساعت است.

پیش از این آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر، رئیس حزب دموکرات مسیحی تصریح کرده بود که مذاکره مجدد با سوسیال دموکرات‌ها را نخواهد پذیرفت و به حزب خود توصیه می‌کند که از ائتلاف خارج شود.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

آزمایش موشکی هند در بحبوحه تنش با پاکستان بر سر کشمیر

هند و پاکستان در هفته‌های گذشته و در بحبوحه تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر چندین آزمایش موشکی انجام داده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند روز شنبه به صورت موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک میان برد به نام Agni-III با بردی بیش از ۱۸۶۲ مایل را آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند زیر نظر وزارت دفاع این کشور ساخته شده و از ۲۰۱۱ عملیاتی است. دانشمندان دفاعی هند یکسری آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی انجام داده‌اند در حالیکه ارتش پاکستان هم یکسری آزمایش‌های موشکی انجام داده است که شامل موشک شاهین ۱ و موشک‌های بالستیک سطح به هوا است. منابع دفاعی نیز تایید کرده‌اند که ارتش هند قرار است موشک‌های بالستیک نصب شده روی زیر دریایی موسوم به K۴ را اواسط دسامبر سال جاری میلادی آزمایش کند. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.