صفحه اصلی / دانش و فناوری / علم / مهلت ثبت نام نوبت اول در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا چهارشنبه تمدید شد

مهلت ثبت نام نوبت اول در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا چهارشنبه تمدید شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای از تمدید مهلت ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه خبر داد.

در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: پیرو اطلاعیه‌ هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به ‌اطلاع‌ متقاضیان ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) برای‌ پذیرش در رشته‌هایی با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند که به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۱ برای ثبت نام اقدام نکرده اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: داوطلبان ضرورت دارد که درمهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

سازمان سنجش در ادامه این اطلاعیه یادآور شد: داوطلبانی که پیش از این ثبت نام خود را تکمیل و کدرهگیری دریافت کرده‌اند در صورت تمایل می توانند تا تاریخ فوق نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند. ضمنا امکان هشت بار ویرایش اطلاعات ثبت نامی از اولین روز ثبت نام تا پایان مهلت مذکور برای متقاضیان فراهم شده است.

به گزارش دانستنی‌نیوز:  علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام ۵۱۵ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ طی پنج روز گذشته خبرداد.

این مطالب را نیز ببینید!

چاک پدل، پدر رایانه‌های خانگی درگذشت

"چاک پدل"(Chuck Peddle) یکی از مهم‌ترین مهندسان توسعه "رایانه‌های خانگی" اولیه که از وی به عنوان پدر رایانه‌های شخصی یاد می‌شود به علت ابتلا به سرطان لوزالمعده در 82 سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "چاک پدل" بیشتر به دلیل طراحی سیستم "ام او اس ۶۵۰۲"(MOS ۶۵۰۲) که بسیار کم‌هزینه بود و در سال ۱۹۷۵ تنها ۲۵ دلار قیمت داشت، شناخته شده است. ام او اس ۶۵۰۲ که یک ریزپردازنده ۸ بیتی است که در ابتدا کمتر از یک ششم فروش پردازشگرهایی که توسط کمپانی‌های بزرگ تولید شده بودند، نیز فروش کرد و به اولین موج رایانه‌های خانگی از جمله "کمودور پی‌ای‌تی"(PET) و "اپل ۲"(Apple II) راه پیدا کرد. پس از آن این پردازنده‌ها به کنسول های بازی همچون آتاری وارد شد. پدل در سال ۱۹۸۰ میلادی شرکت "ام‌اواس فناوری" را ترک کرد و روی پروژه‌های دیگر کار کرد. وی با ساخت رایانه‌های خانگی به از انحصار خارج کردن استفاده از آنها کمک کرد و پیشگام در عرصه‌ای شد که سبب شد امروزه استفاده از تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها کاملا رایج شده است. این فرد مهم در حوزه رایانه‌ها در نهایت در اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در سن ۸۲ سالگی درگذشت. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.