صفحه اصلی / اجتماعی / موافق تساوی زن و مرد نیستم چون باید حمایت‌های بیشتری از زنان صورت بگیرد / پیگیر اتهامات زنان بازداشت شده هستم / ورود زنان به ورزشگاه‌ها، تصمیم نظام بود، نه فیفا / رئیس‌جمهور مخالف تعطیلی شرکت‌ها به‌خاطر حجاب است

موافق تساوی زن و مرد نیستم چون باید حمایت‌های بیشتری از زنان صورت بگیرد / پیگیر اتهامات زنان بازداشت شده هستم / ورود زنان به ورزشگاه‌ها، تصمیم نظام بود، نه فیفا / رئیس‌جمهور مخالف تعطیلی شرکت‌ها به‌خاطر حجاب است

انسیه خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در آستانه روز خبرنگار مهمان خبرفوری بود.

او در گفتگو با خبرفوری به سوالات مختلفی پاسخ داد و از جمله تاکید کرد: تساوی مطلق باعث می‌شود بار اضافه‌ای به خانم‌ها اضافه شود. نفقه برای این بر عهده مرد گذاشته شده است که حمایت ویژه از زن شود. به دنبال حمایت‌های ویژه از بانوان هستیم.

انگیزه‌هایی که موجب کاهش فرزندآوری شده است چندان اقتصادی نیست/ اهدای خودرو برای فرزندآوری جلوه قشنگی ندارد

وی ادامه داد: برخی طرح‌ها می‌توانند موقتی تب فرزندآوری ایجاد کنند اما انگیزه‌هایی که فرزندآوری را کم کرده است آنقدر اقتصادی نیست که با مشوق‌های اقتصادی آن را رفع کرد. باید به مادران امتیازات ویژه‌ای داده شود چون آن‌ها به خاطر فرزند از برخی جایگاه‌های خود دست می‌کشند.

حتی اگر یک نفر هم قانون حجاب را خدشه‌دار کند به همه مردم صدمه زده است/ باید به صورت جدی با کسانی که می‌خواهند مقابل این قانون ایستادگی کنند برخورد شود

این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به ماجرای شیراز گفت: قانون باید اجرا شود اما قانون باید از شیوه‌هایی بهره ببرد که آن شیوه‌ها تأثیرگذاری مثبتشان بیشتر از تأثیرگذاری منفی باشد. معتقد هستم باید به قانون احترام بگذارند. شیوه اشاعه مسائل فرهنگی باید از مسیر فرهنگی و از دل مردم باشد.

مسئله نیلوفر حامدی و الهام محمدی را پیگیری کردم اما گفتند اتهامات آن‌ها ربطی به کار خبرنگاری نداشته است

خزعلی درباره وضعیت حامدی و محمدی اظهار داشت: تحقیقات لازم را انجام دادیم و پیگیری کردیم اما موضوع به کار خبرنگاری آن‌ها ارتباط ندارد.

هر روز در دولت‌ خبرهای خوبی می‌شنویم/ دولت ضمن آواربرداری دولت گذشته سازندگی‌های زیادی داشته است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: با قطع امید کردن از خارج و بها دادن به داخل حرکت‌های بسیار خوبی در کشور انجام شده است. شما آثار سازندگی دولت را می‌بینید. کاری که در این دو سال در مسئله زنان انجام شده است بسیار سازنده بوده است. یک درصد بودجه را دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای زنان و خانواده هزینه کنند.

ورود زنان به ورزشگاه تصمیم نظام بود/ تحت فشار فیفا نبودیم

وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه بیان کرد: اگر زیرساخت‌ها آماده باشد و مسائل شرعی و قانونی رعایت شود منعی برای حضور زنان در ورزشگاه نیست. دولت مصر است که شرایطی را فراهم کند که زنان با آرامش‌ و امنیت در همه محیط‌ها حضور داشته باشند.

مکرر به زندان می‌رفتم و با زنان بازداشتی اغتشاشات گفتگو می‌کردم/ از زن‌ها در جریان اغتشاشات سال گذشته سواستفاده شد

خزعلی با بیان اینکه فقط ۱۰ درصد بازداشتی‌های اغتشاشات سال گذشته زنان بودند اظهار داشت: از زن‌ها در این جریان سواستفاده شد چون اگر آن‌ها در جلوی میدان بودند باید بیشتر دستگیرشدگان زن می‌بودند در حالی که ۹۰ درصد بازداشتی‌ها آقایان بودند. با برخی از زنان بازداشتی که صحبت می‌کردم می‌گفتند هدف ما لجبازی بود و احساسی و بی‌حساب وارد میدان شدیم.

رئیس جمهور می‌گوید با فردی که کشف حجاب کرده است برخورد کنید اما شرکت تعطیل نشود

وی بیان کرد: در بحث تخلفات رئیس جمهور معتقد هستند با فردی که تخلف کرده است برخورد شود ولی کار سرپا بماند و کسی صدمه نبیند.

زنان سینماگر شکایت از آزار و اذیت‌ها را پیگیری نکردند/ می‌خواهیم امنیت جنسی و اخلاقی برای زنان در محیط‌های اداری و کاری فراهم کنیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: مسئله حمایت از زنان کاری است که باید دهه‌ها پیش انجام می‌گرفت. باید حق عائله‌مندی به زنان تعلق بگیرد. استقبال کردیم تا سینماگران برای شکایت در خصوص آزار و اذیت به ما مراجعه کنند. در سازمان ملل مسئله امنیت زنان را مطرح کردیم که بسیاری از کشورها از آن استقبال کردند حمایت از زنان در قرآن هم آمده هست.

در ادامه می‌توانید ویدئوی کامل این گفتگو را ببینید:

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.