صفحه اصلی / جهان / میزبانی امیر کویت از فرستاده امیر قطر

میزبانی امیر کویت از فرستاده امیر قطر

دانستنی آنلاین: امیر کویت که در بحران روابط عربستان با قطر میانجیگری کرده، امروز پیش از عزیمت به آمریکا با فرستاده ویژه امیر قطر دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ «جاسم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» فرستاده ویژه «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز در کویت با «صباح الاحمد الجابر الصباح»امیر این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری کویت (کونا) با اعلام این خبر گزارش کرد که فرستاده امیر قطر در این دیدار پیام مکتوب او را تقدیمامیر کویت کرد.

بر اساس این گزارش، پیام امیر قطر مربوط به روابط برادرانه دو کشور، راهکارهای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف و نیز مسائل دارای اهتمام مشترک و آخرین تحولات منطقه بود.

در این دیدار «صباح الخالد الحمد الصباح» وزیر خارجه و «مرزوق علی الغانم» رئیس پارلمان کویت نیز حضور داشتند.

از زمان آغاز بحران در روابط بین چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) با قطر در خرداد سال ۱۳۹۶، امیر کویت در تلاش است تا این کشورها را آشتی داده و روابط آن‌ها ازسر گرفته شود.

الغانم پنجشنبه گذشته در سفری به دوحه، پیام مکتوب امیر کویت را تقدیم همتای قطری او کرده بود.

سفر وی به دوحه یک روز پس از سفر هیأت سعودی به ریاست «ترکی بن محمد بن فهد آل سعود» وزیر مشاور و عضو هیأت وزیران این کشور به کویت صورت گرفت.

از سوی دیگر امیر کویت امروز این کشور را به مقصد آمریکا ترک کرد و قرار است روز پنجشنبه در واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کند.

این مطالب را نیز ببینید!

آزمایش موشکی هند در بحبوحه تنش با پاکستان بر سر کشمیر

هند و پاکستان در هفته‌های گذشته و در بحبوحه تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر چندین آزمایش موشکی انجام داده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند روز شنبه به صورت موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک میان برد به نام Agni-III با بردی بیش از ۱۸۶۲ مایل را آزمایش کرد. این موشک توسط سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند زیر نظر وزارت دفاع این کشور ساخته شده و از ۲۰۱۱ عملیاتی است. دانشمندان دفاعی هند یکسری آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی انجام داده‌اند در حالیکه ارتش پاکستان هم یکسری آزمایش‌های موشکی انجام داده است که شامل موشک شاهین ۱ و موشک‌های بالستیک سطح به هوا است. منابع دفاعی نیز تایید کرده‌اند که ارتش هند قرار است موشک‌های بالستیک نصب شده روی زیر دریایی موسوم به K۴ را اواسط دسامبر سال جاری میلادی آزمایش کند. انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.